Xperia 5 slutter sig til Sonys flagskibsserie – med kreative underholdningsoplevelser i elegant og kompakt design

• Slankt, kompakt og sofistikeret design, som passer lige ned i lommen
  • Tredobbelt objektivkamera med den anmelderroste Eye AF-teknologi fra Sonys Alpha™ kameraer, som har kontinuerlig burst-optagelse og op til 10 fps AF/AE-sporing (autofokus og automatisk eksponering) med øgede beregninger på op til 30 fps
  • 21:9 CinemaWide™ 6,1” Full HD + OLED-skærm med enestående farvenøjagtighed og Dolby Atmos®-lyd, så du kan fordybe dig i indholdet på din telefon
  • Optimeret spilforbedrings-app giver dig mange nye muligheder med din gaming – lige fra at optage dit spil til at ændre din stemme

Berlin, IFA, d. 5. september 2019 - Sony fortsætter udviklingen af sin smartphone-serie med lanceringen af Xperia 5, der er den seneste tilføjelse til flagskibsserien, som bringer de vigtigste og centrale teknologier fra Xperia 1 ind i et kompakt, stilrent og elegant smartphone-design.

"Med Xperia 5 har vi taget lige præcis det, som vores kunder elskede ved Xperia 1, ind i et mindre design med den nyeste prisvindende teknologi fra Sony. Xperia 5 har en kompromisløs ydelse og giver brugeren en oplevelse, som det kun er muligt med Sony," fortæller Mitsuya Kishida, President i Sony Mobile Communications.

Avanceret teknologi i et elegant og kompakt design

Xperia 5 har det bedste fra Xperia 1 i et mindre design, hvor 21:9 CinemaWide-skærmen bevares. Den slanke metalramme er beskyttet ved hjælp af et robust Corning® Gorilla® Glass 6 på forsiden og bagsiden, mens den IP65/IP68-certificerede vandafvisning[i]beskytter Xperia 5 på bedste vis.

21: 9 CinemaWide-skærmen gør displayet mere anvendelig og er ideel til at køre to apps samtidig. Du kan lave en delt skærm nemt og hurtigt med Side Sense 21:9 multi-window-appen eller via telefonens stemmekommando.

Tre kameraer, tre objektiver og utallige muligheder

Xperia 5 har BIONZ X™ til mobiltelefoner og et avanceret tredobbelt objektivkamera med 12MP sensorer og optisk SteadyShot ™-billedstabilisering. Du er derfor klar til enhver situation med et 16 mm objektiv til super-vidvinkeloptagelser, et alsidigt 26 mm objektiv og et 52 mm portræt- og teleobjektiv (svarende til 35 mm).

I Xperia 1 introducerede Sony verdens første Eye AF[ii] i en smartphone, og i Xperia 5 tager vi denne teknologi et skridt videre med kameraforbedringer fra Sonys Alpha-kameraer. Med Xperia 5 er du i stand til at spore motiver med kontinuerlig burst-optagelse, med op til 10 fps AF/AE-sporing (autofokus og automatisk eksponering). Xperia 5 har også øget AF/AE-beregninger med op til 30 fps, så du kan fange bevægelige motiver i fokus med stor præcision.

Tag fantastiske billeder i svagt lys med det lysstærke F1.6-objektiv og Dual Photo Diode-billedsensoren med 1.4μm store pixels, som garanterer, at motiver i bevægelse forbliver skarpe, mens RAW-støjreducering giver smukke, tydelige billeder.

Som introduceret med Xperia 1 fortsætter Xperia 5 med at tage mobile filmoplevelser til et højere niveau med hjælp fra Sonys division for professionelle digitale filmkameraer. Cinema Pro “Powered by CineAlta” er blevet forbedret yderligere, så du kan oprette flere projekter med forskellige indstillinger og tilbyde mere fleksibilitet i justering af hvidbalance, manuelt fokus og lydoptagelsesniveauer samt optage film præcis, som du ønsker. For at fuldende oplevelsen kan du nu trimme individuelle klip og flette dem sammen som en professionel filmoptagelse, når du er på farten.

Som noget nyt har Xperia 5 også en “fotograferingsguide”, der hjælper med at klare fotografiske udfordringer, såsom hvis din finger er foran kameraobjektivet, eller hvis nogen har lukkede øjne, hvilket er med til at sikre, at du altid tager det perfekte foto.

Xperia 5 er også kompatibel med Sonys “Imaging Edge™ Mobile”[iii] app, hvor du let kan overføre billeder fra dit kompatible Alpha- eller Cyber-shot™-kamera. På den måde kan du kontrollere kvaliteten og nemt dele indhold direkte fra din Xperia 5 til sociale medier.

Fordyb dig i film med 21:9 CinemaWide-skærm og Dolby Atmos-lyd

Xperia 5 giver dig 21:9 biograf-effekt og en seeroplevelse, som filmskaberne har tænkt det.

Den store 21:9 CinemaWide 6,1” Fuld HD + OLED-skærm er drevet af Sonys anmelderroste BRAVIA® TV-teknologier med X1™-billedeprocessor til mobiltelefoner og HDR-teknologier (High Dynamic Range), som giver mere kontrast, farve og klarhed.

Xperia 5 har også Creator Mode “Powered by CineAlta”, som er inspireret af Master Monitor-farvehåndtering, hvilket giver en uovertruffen farvenøjagtighed, når du er på farten. Ligesom med Xperia 1 har Xperia 5 også 10-bits tonegraduering[iv], der repræsenterer utallige farver og leverer dybere niveauer af sort med mere naturtro farvegengivelse. Xperia 5-skærmen understøtter desuden det brede farvespektrum ITU-R BT.2020 samt DCI-P3 med farvegengivelsesstandarden Illuminant D65.

Underholdningsoplevelsen tages yderligere et niveau op takket være Dolby Atmos® lyden, som er fintunet i samarbejde med Sony Pictures Entertainment. Det giver en stærk og inddragende oplevelse i et univers, hvor surround-lyden tilfører forbløffende realisme, når du også bruger hovedtelefoner eller de indbyggede stereohøjttalere i Xperia 5. Endelig giver en række af Sonys lydteknologier som Hi-Res-lyd til både kabel- og trådløs forbindelse, DSEE HX og stereohøjttalere dig mulighed for at høre musik i dens reneste form.

For at fuldende underholdningsoplevelsen med Xperia 5, kan du nu starte et spil med optimeret spilforbedring, hvor du både kan optage dit spil med burst screen capture på 20 fps og ændre din stemme med stemmeskifterfunktion.

Forbliv forbundet og underholdt hele dagen

Xperia 5 indeholder den nye “Smart connectivity”-funktion, der sikrer, at du er forbundet til det mest optimale netværk. Den benytter sig af Sonys deep learning engine (Neural Network Libraries), der analyserer Wi-Fi-signaler og forudsiger forestående forbindelsesproblemer. Smart connectivity-funktionen vil automatisk skifte til LTE, når den forudsiger tab af Wi-Fi-forbindelsen. På den måde er du sikker på, at du altid har den bedste forbindelse.

Xperia 5 har den seneste Qualcomm® Snapdragon™ 855-mobilplatform med et integreret X24 LTE-modem, der giver en forbedret ydelse med gigabit LTE-forbindelse. Desuden har den også 4 x 4 MIMO-teknologi, der understøtter alle LTE-frekvenser, så du er forbundet til nettet selv i områder med svag dækning.

Xperia 5 har også Smart Stamina, USB PD-hurtigopladning og et 3140mAh batteri, der sørger for underholdning hele dagen.

Xperia 5 kommer i Norden i tre sofistikerede farver: Blå, rød og sort – så den kan matche din personlige stil. Desuden er forskellige covers i matchende farver tilgængelige til Xperia 5: Style Cover View som lader dig se notifikationer og indhold, selv om coveret er lukket, Style Cover Back som hjælper dig med at beskytte din telefon mod uforudsigelige uheld og den nye Style Cover Leather.

Xperia 5 kommer med Android™ 9 Pie og er tilgængelig fra oktober 2019 med en vejledende udsalgspris på 5999 DKK

Xperia 5 kan allerede forudbestilles fra næste uge, hvor man får de prisvindende WF-1000XM3 ægte trådløse hovedtelefoner med markedsledende støjreduktion med i købet.

Alle specifikationer på Xperia 5 kan ses her: https://www.sonymobile.com/dk/products/phones/xperia-5/specifications/

For flere informationer, billeder og video, besøg: https://pressecenter.sony.dk/

Sony Corporation er en kreativ underholdningsvirksomhed, der er bygget på et solidt teknologisk fundament. Med spil-og netværkstjenester, musik, billeder, elektronik, halvledere og finansielle tjenester er Sonys formål at fylde verden med oplevelser gennem kreativitet og teknologi. For mere information, besøg: http://www.sony.net/

Legal

1) Facts and features may vary depending on local variant. 2) Operational times are affected by network preferences, type of SIM card, connected accessories and various activities e.g. playing games. Kit contents and colour options may differ from market to market. The full range of accessories may not be available in every market. 3) Icons displayed are for illustrative purposes only. The home screen may appear different in your product. Some features may not be available in your country or area.

“SONY” and “Xperia” are trademarks or registered trademarks of Sony Corporation. All other trademarks or registered trademarks are the property of their respective owners. Additional information regarding trademarks may be located on our website at: www.sonymobile.com/global-en/legal/trademarks-and-copyright

Android is a trademark of Google LLC.;

Qualcomm and Snapdragon are trademarks of Qualcomm Incorporated, registered in the United States and other countries.
Qualcomm Snapdragon is a product of Qualcomm Technologies, Inc. and/or its subsidiaries.

[i] Xperia 5 er vandafvisende og beskyttet mod støv, så du behøver ikke være urolig, hvis du skulle overraskes af regn eller vil skylle snavs af. Men husk, at alle porte og luger skal være ordentligt lukkede. Undgå at nedsænke enheden under vand, og udsæt den ikke for havvand, saltvand, klorholdigt vand eller væsker som for eksempel drikkevarer. Ved misbrug og fejlagtig brug ophører garantien. Enhederne er blevet testet og godkendt til IP-beskyttelsesklasse IP65/68. Få mere information på www.sonymobile.com/waterresistant . Vær opmærksom på, at USB-porten til tilslutning og opladning på Xperia 5 ikke er forsynet med låg. USB-porten skal derfor være helt tør, inden du oplader telefonen.

[ii]En efterfølger til PlayMemories Mobile. Eksisterende PlayMemories Mobile brugere kan benytte dette ved at opdatere PlayMemories Mobile

[iii] 8 bit-skærm med 2 bitudjævning

[iv]Med en maksimal overførselshastighed på 990 kbps