Nordens største fly fra København til Gambia

Gambia vender nu tilbage på danskernes rejsekort – Spies bygger voksenhotel direkte på stranden

Efter fire års pause genoptager Spies de populære charterflyvninger til det solsikre Gambia. Det sker næste vinter med Nordens største passagerfly, en Airbus 330 fra danske Thomas Cook Airlines med plads til 388 passagerer.

Widebody-flyet, der normalt betjener fjerne rejsemål i Thailand og Caribien, vil flyve direkte fra København til Banjul og tilbyder undervejs et underholdningssystem med bl.a. timevis af film på egne videoskærme.

Den første flyvning er tirsdag den 30. oktober. Indtil da får Spies bygget selskabets 17. Sunprime voksenhotel med en aldersgrænse på 16 år. Det bygges ca. 14 kilometer fra Banjul og direkte på den hvide sandstrand. Sunprime Tamala Beach får 120 suiter på hver ca. 44 kvm. – flere med direkte adgang til egen pool. Endvidere bliver der en spa-afdeling samt et fitnesscenter med SATS ELIXIA instruktører.

-Gambia har altid været en hjørnesten i Spies’ vinterprogram. Simon Spies sendte de første gæster afsted i 1971 - dengang med udflugter til bl.a. heksemagere med djævleuddrivelse. Vi har holdt en charterpause på et par år til Afrikas mindste land. I den tid har vi sendt gæsterne med rutefly - med det kommende ugentlige charterfly nærmest halverer vi flytiden til 7:10 timer - hjemrejsen er med en mellemlanding og vil derfor ligge på omkring 10 timer, siger direktør i Spies, Jan Vendelbo.

Ca. 75 pct. af gæsterne på det nye Sunprime hotel vil komme fra Spies og selskabets søsterselskaber i de nordiske lande. Lige nu arbejder Spies' flyselskab på at etablere Easy Travel,der betyder direkte transport til og fra lufthavnen samt check-in til hjemflyvningen i hotellets reception. Herefter ser man først bagagen i Københavns Lufthavn. Det har man på Sunprime hoteller i andre lande - bortset fra Tyrkiet

En uges ophold på Sunprime Tamala Beach(kan bookes fra 8. januar 2019 - salget er startet) koster fra 6499 kr. inklusiv morgenmad og flyrejsen. Hotellet tilbyder en række tilkøbsmuligheder som f.eks. all inclusive.

Billedtekst (klik på linket og se billedet):

I denne vinter anvender Spies A330-flyene på flyvninger fra København til bl.a. Kap Verde – næste vinter skal de også flyve til Banjul i Gambia.

Billedtekst (klik på linket og se billedet):

En suite, hvorfra man kan hoppe direkte ned i sin egen pool, er et af de altid populære tilbud på Sunprime Tamala Beach. Alle værelser byder f.eks. på morgenkåber, Nespresso-maskiner og daglig rengøring.

Yderligere information: Adm. direktør Jan Vendelbo, tlf. 40 53 93 77 eller kommunikationschef Torben Andersen, tlf. 40 59 47 00.