Nu ryger de sidste julerejser til solen

Julesul eller julesol…!

Rigtig mange danskere er ikke i tvivl. Selv om årets feriedage omkring jul og nytår i antal ikke er særlig arbejdstagervenlige, har rekordmange sikret sig solferie omkring årsskiftet. Spies, der er Danmarks største rejsearrangør, har solgt otte ud af 10 rejser med afrejse i perioden fra den 19. til den 31. december.

Manglen på sol i skolernes sommerferie har været med til at øge manges rejselyst i de mørke december-dage. Ca. 75 pct. af alle vinterens charterrejser går til De Kanariske Øer med Gran Canaria og Tenerife som de mest populære øer.

- Selv om der i år er færre fridage omkring årsskiftet, har mange selv spædet til og snuppet et par ekstra feriedage. Vi har solgt 79,3 pct. af vores rejser. Der er udsolgt til omvæltningernes Cuba. Vil man holde oversøisk ferie, er der enkelte pladser tilbage til Phuket i Thailand og Punta Cana i Den Dominikanske Republik, siger kommunikationschef Torben Andersen fra Spies, der glæder sig over, at Hurghada i Egypten igen – efter en down-periode - er røget ind på Top 5 over de bedste sælgende rejsemål.

Lige nu er chancen for at finde en solrejse størst, når det gælder De Kanariske Øer. – Det skyldes et markant højere udbud end til f.eks. de oversøiske rejsemål. Som det ser ud nu, vil de sidste rejser være væk, inden vi gå ind julemåneden, siger Torben Andersen.

Her er de bedst sælgende rejsemål i juledagene (målt på salget i forhold til udbuddet):

1. Cuba 100 pct.
  2. Fuerteventura 95 pct.
  3. Hurghada 86 pct.
  4. Madeira 83 pct.
  5. Gran Canaria 79 pct.
  6. Phuket 78 pct.
  7. Tenerife 73 pct.
  8. Punta Cana 71 pct.

(solgte rejser i perioden fra den 19. til den 31. december)

Yderligere information: Produktchef Carlos Cebrian, tlf. 26 14 26 93, eller kommunikationschef Torben Andersen, tlf. 40 59 47 00.