Nyhed! Spies og Thomas Cook Group satser stort på koncepthoteller

Thomas Cook Group, hvor Spies indgår, fortsætter satsningen på skræddersyede hotelkoncepter og lancerer 20 nye koncepthoteller i løbet af 2019 i Spanien, Grækenland, Cypern og Tyrkiet. Spies vil i første omgang tilbyde seks af disse nye hoteller, heriblandt et familievenligt Casa Cook på Kreta samt tre hoteller inden for det nye koncept, Cook’s Club. Flere lanceringer planlægges desuden inden for kort tid.

-Den store satsning gør, at vi sammen med vores moderselskab snart har 200 koncepthoteller i vores portefølje. Vi bliver dermed en af de 40 største hotelvirksomheder i verden. Vi ved fra tidligere, at det er på vores koncepthoteller, at vi har de mest tilfredse gæster, som også vender tilbage til os. Satsningen på flere koncepthoteller, som vi selv kontrollerer, er helt på linje med vores strategi for lønsom vækst, siger Magnus Wikner, koncernchef i Thomas Cook Northern Europe.

Flere boheme-chikke Casa Cook

Efter succesen med det boheme-chikke og roste designkoncept Casa Cook på Rhodos og Kos åbner det første familievenlige Casa Cook-hotel i Chania på Kreta i maj 2019. Hotellets børnekoncept har en moderne pædagogisk indretning, hvor barnet kan udforske livet på Casa Cook Chania på en kreativ måde. I børneklubben kan de male, deltage i enkle madlavningskurser eller tage en lur i de opsatte tipi-telte. Spies’ moderselskab Thomas Cook Group satser på yderligere et Casa Cook til sommer. Denne gang på Ibiza i Cala Gracio, nord for San Antonio på øens vestkyst. Hotellet vil blive drevet af Thomas Cook Hotel Investments, som er den hotelinvesteringsfond, der blev etableret sammen med virksomheden LMEY, og det bliver det første Casa Cook-hotel i Spanien.

Succes for det nye koncept Cook’s Club – satsning på flere hoteller

Det nye hotelkoncept Cook’s Club, som med sin urbane og afslappende atmosfære, design samt fokus på mad og musik skal lokke en ny generation rejsende, blev lanceret i sommeren 2018 med det første hotel på Kreta i Grækenland. I 2019 fortsætter Thomas Cook Group udvidelsen af konceptet med syv nye bekræftede Cook’s Club-hoteller og flere planlagte i den nærmeste fremtid. I første omgang vil tre af dem kunne findes i Spies’ program: et i Playa de Palma på Mallorca samt to i Tyrkiet, i Alanya og Marmaris.

Spies kommer desuden til at tilbyde to nye hoteller inden for familiekonceptet SunConnect: et på Rhodos og et på Cypern. Thomas Cook Group åbner også fire nye SunConnect-hoteller og satser stort på konceptet SENTIDO med seks nye hoteller næste år i Europa og Nordafrika.

Spies er Danmarks største rejsearrangør. Selskabet indgår i den nordiske rejsekoncern Thomas Cook Northern Europe sammen med rejsearrangørerne Ving i Norge og Sverige, Tjäreborg i Finland samt hotelselskabet Resorts & Hotels, der bl.a. driver hotelkæderne Sunwing Family Resorts og Sunprime Hotels. Spies’ gæster flyver fortrinsvis med søsterselskabet Thomas Cook Airlines Scandinavia. Thomas Cook Group plc er noteret på Børsen i London og selskabets ca. 22.000 ansatte opererer i over 200 lande. Thomas Cook Group Airlines, der bl.a. tæller Condor i Tyskland og Thomas Cook Airlines i Storbritannien, er med over 100 moderne og miljøvenlige fly et af Europas største ferieflyselskaber.