Solferierne pakkes nu med ruteflyene

I takt med at det regnfulde sommervejr er med til at fylde charterflyene i rekordtempo, flyttes flere og flere solferier til ruteflyene. F.eks. kan en familie på fire komme en uge til Cannes i Frankrig i en lejlighed for 16.250 kr. Ligesom charterrejser er pakkerejser med rutefly omfattet af pakkerejseloven, og her er der større fleksibilitet, når det gælder rejselængder på f.eks. 5, 7 eller 16 dage.

Spies, der er Danmarks største rejsearrangør, sælger normalt ca. 10 pct. af selskabets rejser med rutefly til Middelhavsområdet. I den seneste uge er tallet vokset med ca. 20 pct.

- På vores hjemmeside kan kunderne selv pakke deres rejser med fly og hotel til rejsemål, som charterflyene normalt ikke kommer i nærheden af. Ikke fordi interessen ikke er der, men fordi den ikke er stor nok til at fylde et charterfly på ugebasis, siger kommunikationschef i Spies, Torben Andersen.

Selskabet har lige nu en række tilbud med rutefly, der også kan bringe børnefamilierne væk fra regn og blæst til sikker sol og varme:

Costa Blanca, Albir:
Afrejse den 19. juli i 1 uge for 2 voksne og 2 børn (2-11 år) i et værelse til 4 personer på Kaktus Hotel (kategori 4): fra kr. 26.235,-.

Costa del Sol, Torremolinos:
Afrejse den 28. juli i 1 uge for 2 voksne og 2 børn (2-11 år) i en juniorsuite på Roc Lago Rojo (kategori 4): fra kr. 25.950,-.

Algarvekysten, Praia da Rocha:
Afrejse den 26. juli i 1 uge for 2 voksne og 2 børn (2-11 år) i en 3-værelses lejlighed på hotel Flor da Rocha (kategori 3): fra kr. 23.390,-.

Den Franske Riviera, Cannes:
Afrejse den 27. juli i 1 uge for 2 voksne og 2 børn (2-11 år) i en 2-værelses lejlighed på hotel Citadines Croisette Cannes (kategori 3): fra kr. 16.250,-.

Yderligere information: Kommunikationschef Torben Andersen, tlf. 40 59 47 00, eller produktchef Carlos Cebrian, tlf. 26 14 26 93..