Spies' Afrika er større end nogensinde

Nyt Sunprime voksenhotel nær Banjul og premiere på eget widebody fly fra København til Gambia

Spies har arrangeret rejser til til Afrika i mere end 50 år, men den kommende vinter bliver udbuddet større end nogensinde.Efter tre års pause, indsætter selskabet et langdistancefly af typen A330 på en ugentlig flyvning til Banjul i Gambia. Flyet med videoskærme til alle er fra Spies’ eget flyselskab, Thomas Cook Airlines, som også flyver for Danmarks største rejsearrangør til Egypten og Kap Verde. Vinterprogrammet indeholder også Marokko, Mauritius, Sydafrika, Tanzania, Zanzibar og Seychellerne.

Det første Gambia-fly letter fra København den 30. oktober en måned efter åbner det første Sunprime hotel, Sunprime Tamala Beach nær Banjul. Sunprime Hotels er konceptet for voksne, der rejser uden børn under 16 år.

- Det føles spændende at kunne tilbyde et Sunprime hotel i Gambia – det første i Afrika. Og hotellet er blevet modtaget med kyshånd. Allerede nu er hver femte rejse til Sunprime Tamala Beach booket. Vi ved, at ferieboligen bliver stadig vigtigere for danskerne, hvorfor det nye hotel er tilpasset de nordiske gæsters smag og behov. Det er sjovt at være den første arrangør, der i Gambia kan tilbyde værelser med direkte adgang til poolen
, siger kommunikationschef Torben Andersen fra Spies.

Afrika er et kontinent med mange ansigter. Gambia tilbyder både et solrigt klima, en ægte og særegen atmosfære og ikke mindst spændende udflugter og rundrejser, hvor man kan lære både den grusomme slavehistorie og det vestafrikanske dyreliv at kende.

Kap Verde, hvor Spies tilbyder øen Sal, har milelange strande, der aldrig bliver overfyldte. Et land, der tidligere har været mest berømt blandt surfere, men nu tiltrækker soldyrkere og badegæster fra hele verden. Egypten lokker med en tusind års historie, snorkling og hoteller i verdensklasse til lave priser. Spies tilbyder også rejser med rutefly til fabelagtige Zanzibar, det blomstrende Marokko, til de mange seværdigheder i Sydafrikas Cape Town, ferieparadiset Mauritius og til fire af Seychellernes naturskønne øer.

Priseksempel: Fly til København - Gambia med afrejse 11. december 2018. Overnatning en uge på Sunprime Tamala Beach i en 1-værelses Prime Pool Suite med terrasse mod havet og direkte adgang til privat delt pool. Pris 7699: - / person inklusiv morgenmad.

For yderligere information: Produktchef Carlos Cebrian, tlf. 26 14 26 93 eller kommunikationschef Torben Andersen, tlf. 40 59 47 00.