Spies-Gruppen med nyt rekordresultat

Thomas Cook Northern Europe, som de danske selskaber Spies og Thomas Cook Airlines er en del af, er klar med det hidtil bedste årsregnskab. Gruppens driftsresultat blev på 1.461 mio. svenske kr. (sidste år1.447 mio. svenske kr.) for regnskabsåret oktober 2016 – september 2017.

Samtidig befæster Spies og dets søsterselskaber i Sverige, Norge og Finland positionen som markedsledere i Norden, når det gælder feriepakkerejser med både egne fly og med rutefly. Antallet af gæster steg til 1.534.000 (sidste år 1.499.000). Årsresultatet viser en omsætning i Norden på 14,4 mia. svenske kr. (sidste år 13,5 mia. svenske kr.). Overskudsgraden blev på 10,1 procent (sidste år 10,7 procent).

Det er det bedste resultat nogensinde for Thomas Cook Northern Europe. Spies har også haft et fremgangsrigt år. Her lyder driftsresultatet på 98,3 mio. danske kr. (sidste år 76,1 mio. danske kr.).

-Årets resultat for Spies er meget stærkt, og vi er både stolte og glade for det fantastiske resultat, som er et af de historisk bedste for Spies. Det udspringer bl.a. af gæsternes store tillid til os som rejsearrangør, vores unikke hotelkoncepter samt vores vækst på fleksible ferierejser med rutefly, siger adm. direktør i Spies, Jan Vendelbo

STOR TILFREDSHED

Koncernchef for Thomas Cook Northern Europe Magnus Wikner forklarer det nordiske rekordresultat således: - I Norden har vi forfinet vores forretningsmodel, hvor vi kontrollerer hele rejsekæden. Det bidrager til en meget høj belægning på vores egne fly. Det – kombineret med et effektivt salg via nettet (80 pct.), et stort salg af tillægsydelser samt unikke hotelprodukter - gør, at vi kan tilbyde vores gæster de bedste uger på året, siger Magnus Wikner. Vi har både trofaste gæster og tilfredse medarbejdere. Og så har vi produkter, som ingen andre kan tilbyde, nemlig vores unikke koncepthoteller Sunwing Family Resorts, Ocean Beach Club (O.B.C) by Sunwing og voksenhotellerne Sunprime Hotels. I den forløbne sommer har vi åbnet vort tredje O.B.C by Sunwing på Cypern med stor succes og med meget tilfredse gæster.

Spies’ gæster er generelt meget tilfredse med deres ferier – Hele 97 pct. af vores gæster siger, at de er klar til at anbefale familie og venner at rejse med os, fortæller Jan Vendelbo.

I de seneste år har Spies satset på ”Dynamic Packaging” – pakkerejser, der gennemføres med ruteflyselskaber. Hermed rammer selskabet en bredere kundekreds. Et af de store vækstområder har været Dubai og rejsemål i Det indiske Ocean. Her har bl.a. Maldiverne været et af de store trækplastre.

-Salget for den kommende vinter ser godt ud. De kanariske Øer er som altid populære og til nyheden Kap Verde er mere end 85 procent af vinterrejserne solgt. Sommersalget 2018 er godt i gang, og vi ser igen en øget interesse for Tyrkiet-rejser efter et par år med et vigende salg. Grækenland tyder på at blive den helt store vinder med ca. 20 pct. flere sommerbookinger end på samme tidspunkt i fjor, siger Jan Vendelbo.

Om Spies-gruppen:

Spies-Gruppen, eller Thomas Cook Northern Europe, er Nordens førende rejsearrangør. I gruppen indgår endvidere Ving i Sverige og Norge, Tjäreborg i Finland, Nordens største charterflyselskab, danske Thomas Cook Airlines Scandinavia, samt hotelkæderne Sunwing Family Resorts, Ocean Beach Club by Sunwing samt voksenhotellerne Sunprime Hotels.

Ønskes yderligere oplysninger, venligst kontakt Magnus Wikner, koncernchef for Spies-Gruppen, tlf. +46 0709-513 077 (for det nordiske resultat) og adm. direktør Jan Vendelbo, Spies tlf. 40 53 93 77 (for det danske resultat).