Syv af 10 rejser i kartoffelferien er solgt

Knapt har det ringet ind til første time efter skolernes sommerferie, før de rejselystnes fokus er rettet mod efterårsferien. Rigtig mange har været ude i god tid, og her og nu har Spies solgt syv (68 pct.) ud af 10 rejser.

- Det er seks pct. flere solgte rejser end på samme tidspunkt i fjor. Forklaringen er enkel: tusindvis føler sig ”brændt af” af det danske sommervejr og vil rette op på solunderskuddet i efterårsferien, siger kommunikationschef Torben Andersen fra Spies.

Mest rift er der om Rhodos og Cypern. – Jo længere man kommer øst på i Middelhavet, jo bedre er sensommervejret. Rhodos byder således på en gennemsnitstemperatur på 24 grader i dagtimerne i oktober – Antalya skruer lidt op for varmen til 26 grader i gennemsnit, fortæller Torben Andersen.

Lige nu er der flest ledige pladser til Gran Canaria og Mallorca.

Priseksempel:
Er man en familie på to voksne og to børn og er hurtig ude af starthullerne, kan man købe en uges ferie i en 2-værelses lejlighed på Spies’ Sunwing Family Resort Side Beach (kategori 4+) i Tyrkiet for i alt 13.556 kr. (afrejse den 12. oktober).

Læser-/journalistservice – hvis du vil videre:
Læs mere om efterårsferie med Spies her: https://www.spies.dk/efteraarsferie

Yderligere information: Kommunikationschef Torben Andersen, Tlf. 40 59 47 00.