Miljørigtig rengøring holder i 40 år

Holdbarhed, miljø og effektivitet har været i fokus i udviklingen af Surfas produktlinje af rense- og imprægneringsprodukter som har ramt det danske marked. Såvel professionelle håndværkere og privatpersoner kan nemt bruge produkterne, der er med til at forlænge levetiden på alle slags byggematerialer over hele landet.

Miljørigtigt byggeri og vedligeholdelse kommer højere og højere op på dagsordenen, både blandt håndværkere og private. Det er ikke længere nok kun at kunne rense, imprægnere og pleje murværk og træværk, det skal også gøres på den rigtige måde, så det holder og ikke forurener. Byggemarkedskæden STARK er klar over, at dette er vigtigt for mange og har derfor en række af de nyudviklede Surfa-produkter i sortimentet. I udviklingen af Surfa-produkterne har der været fokus på at fremstille en helt ny serie af produkter, baseret på nanoteknologi.

”Forskningen bag produkterne er baseret på denne nye form for teknologi. Det har gjort det muligt for os at lave produkter, der trænger ind i bygningsmaterialerne i stedet for blot at ligge sig oven på. Det forlænger effekten betragteligt, og giver nogle hidtil usete egenskaber, blandt andet fotokatalyse som gør overflader selvrensende,” forklarer CEO i SurfaProducts Danmark, Lasse Ervolder.

Fotokatalysen som Lasse Ervolder omtaler, findes i SurfaShield C, der kan påføres de fleste mineralske overflader, så som belægning, murværk og tagsten. Simpelt forklaret, sker der det, at når solens stråler rammer den behandlede flade nedbrydes bakterier og begroninger, og overfladen forbliver ren og pæn.

Lang holdbarhed

En af de andre fordele produkterne fra SurfaProdukts, er at de holder længe. Således bliver der givet garantier på virkningen på 15 år, afhængigt af produktet. Eksempelvis er SurfaShield C blevet stresstestet til 40 års levetid. Dermed er det med til at beskytte flader og bygninger i hele Danmark, miljørigtigt og vedvarende.

Surfa-produkterne, hvoraf ét af dem endda var Klimanomineret ved Byggeri ’14, sælges eksklusivt i byggemarkedskæden STARKs forretninger over hele landet.

• miljø
  • vedligeholdelse