Spar tid og kræfter med lettere gipsplader

Nu er det lettere end nogensinde at montere en væg med gipsplader. Den nye Ergolite gipsplade fra Gyproc vejer nemlig 25% mindre end en traditionel gipsplade. Det giver en lettere arbejdsgang og skåner håndværkeren.

Med en ny og revolutionerende teknologi, har Gyproc udviklet en ny gipsplade, der er 25% lettere end en almindelig gipsplader, men som er lige så stærk. En Gyproc Ergolite gipsplade på 2,40 meter vejer 5 kilo mindre end en standardplade i samme længde. Med andre ord, slipper du for løft på ca. 200 kg. pr. bundt, og da der som oftest monteres mere end 1 bundt pr. dag, er det noget, der kan mærkes.

- Den lavere vægt er klart en stor fordel. De nye gipsplader fra Gyproc er bedre at arbejde med, når de ikke er så tunge. Især når arbejdet foregår på første sal, siger Christian, der er lærling hos entreprenørfirmaet Juul & Nielsen i Glostrup og fortsætter:

- Jeg tænker tit på, at jeg skal holde længe som håndværker og at jeg skal passe på mig selv. Derfor er Ergolite gipspladen et rigtig godt valg, når jeg har større gipsopgaver. Både på vægge og lofter.

Samme høje kvalitet, bare lettere
Der bliver ikke gået på kompromis med kvaliteten i den nye Ergolite gipsplade, og du får de samme holdbare egenskaber som sædvanligt. Pladen er opbygget af en kerne af armeret gips, som er fyldt med bittesmå luftporer. På begge sider af kernen er der et tyndt gipslag og udenpå er pladen dækket med kraftig karton.

- Den største fordel ved Gyproc Ergolite er uden tvivl vægten. Ud over vægten er der ingen synlig eller mærkbar forskel på arbejdet med denne og en traditionel gipsplade. Det er stadig lige nemt. Og nu også bare lettere, siger Morten Ellegaard, der er byggepladsleder hos Tømrer- & Snedkerfirmaet Peter Ellegaard i Odense.

Skån ryggen og få et bedre arbejdsmiljø
Et godt arbejdsmiljø er alfa omega på en byggeplads, hvor hårdt fysisk arbejde er dagligdag for håndværkere. Med lettere byggematerialer som Ergolite gipspladen er det blevet nemmere at passe på dig selv, mens du arbejder. Så holder du også længere.

- Som byggepladsleder er det vigtigt for mig, at alle passer godt på sig selv og ikke udsætter sig selv for unødigt tunge løft. Gyproc Ergolite er med til at skåne kroppen ved større gipsopgaver og når der skal gips på loftet, siger Morten Ellegaard.

Gyproc Ergolite fås i alle længder hos STARK
Du finder Gyproc Ergolite i standardlængden 2400 mm hos dit lokale STARK byggemarked, hvor du også kan bestille længder på helt op til 3000 mm. Hos STARK får du alt, hvad du skal bruge af byggematerialer og professionel rådgivning.

• tømrer
  • håndværker