STARK øger sit fokus på professionel rådgivning

Fra energibesparelser til overvejelser over design og byggestil: Både håndværkere og selvbyggere ønsker sparring og dialog, der kan lette de store beslutninger og tilføre værdi til projekterne. Derfor vil STARK fremover sætte fokus på medarbejdernes professionelle rådgivning, som udgør grundlaget for kundeoplevelsen i byggemarkedskæden.

Byggemarkedskæden STARK har siden starten i 2004 haft professionel rådgivning dybt indprentet i sit DNA, og dét hitter hos både selvbyggerne og håndværkerne. STARK har på den konto løbende øget kundetilfredsheden, og i kundeloyalitetsmålingerne er det især medarbejdernes høje kompetenceniveau, som fremhæves i vurderingerne af kundeoplevelsen.

Rådgivningen gør forskellen

- Det, der giver størst værdi for såvel håndværkere som selvbyggere, er at få kompetent rådgivning, når de kommer ind i forretningerne. Vi kan se i vores målinger, at det er der, vi som byggemarkedskæde gør den store forskel, forklarer marketingdirektør Jesper Gaarde fra STARK.

- Uanset om det drejer sig om produktkombinationer, valg af værktøj, byggestil, lovgivning eller omkostningerne til fremtidig vedligeholdelse er det afgørende for kunderne, at de bliver godt klædt på i forretningerne og får de rigtige løsninger. Derfor sætter vi fremover endnu større fokus på den rådgivning, som hele kundeoplevelsen i STARK bygger på, fortsætter han.

I øjenhøjde med håndværkere og selvbyggere

STARKs øgede fokus på professionel rådgivning kommer bl.a. til udtryk i en række nye reklamefilm, der bygger videre på kampagnen ”Det skal bygges væk!”. Hidtil har kunderne i kampagneuniverset begivet sig hen til STARK for at løse dagligdagens udfordringer – i de nye film træder de nu indenfor og bliver mødt af STARKs fagligt kompetente medarbejdere. Samtidig får de lejlighed til at se og røre ved produkterne, mens mulighederne i byggeprojektet bliver vendt.

- Det har stor værdi for både håndværkere og selvbyggere at blive mødt i øjenhøjde af mennesker med indgående produktkendskab og viden om byggeri. Det skaber det optimale udgangspunkt for den dialog om projekterne, der skal til for at få ønsker, byggekrav og produktvalg til at gå op i en højere enhed, fortæller Jesper Gaarde.

Medarbejderne skal bringes mere i spil

Derudover understreger HR-direktør i STARK, Per Pedersen, at rådgivningsdimensionen også spiller en stor rolle i byggemarkedskædens arbejde med rekruttering og medarbejderudvikling:

- Mange af STARKs medarbejdere er faguddannede eller har en håndværksmæssig baggrund. Desuden efteruddanner og opkvalificerer vi løbende medarbejderne, ligesom vi arbejder efter at tiltrække de stærkeste talenter til hvert område i organisationen. Det ønsker vi at synliggøre ved fremover at bringe vores dygtige medarbejdere mere i spil, runder han af.