Markedets mest kraftfulde rygbårne løvblæser

Markedets mest kraftfulde rygbårne løvblæser

STIHL præsenterer markedets mest kraftfulde og bekvemme løvblæser nogensinde med ny SmartStart. BR 800 har enkel sidestart, som giver brugeren nemmere betjening. Den nye løvblæser har et trinløst justerbart blæserør samt et håndtag, der reducerer vibrationer takket være det nye ergonomiske bæresystem samt indbygget antivibrationssystem.

”Den nye sele med S-formede skulderremme muliggør, kombineret med bryst- og hoftesele, en høj og bekvem bæreposition for både mænd og kvinder. Sidestarten SmartStart har også funktionen Easy2Start, som gør, at man ikke behøver rykke så hårdt for at få maskinen i gang. Du får en nem start, uden at du behøver tage maskinen af,” siger René Gjølander, teknisk chef hos STIHL Danmark.

BR 800 er markedets mest kraftfulde rygbårne løvblæser og er tilpasset professionelle brugere til effektiv rydning af løv, affald og grene i store områder. BR 800 har også et af markedets laveste brændstofforbrug, men samtidig en høj blæsekraft på hele

41 Newton. Det lave brændstofforbrug betyder, at driftstiden øges med cirka 20 procent, og at der kan udføres mere arbejde på én tank.

Nem justering af både gashåndtaget og blæserøret uden brug af værktøj giver optimal og individuelt tilpasset ergonomi. BR 800 er nem at transportere takket være fastgørelsesanordningen, som gør, at blæserøret nemt kan sættes på maskinen. Løvblæseren er desuden udstyret med et hul til en vægkrog, så den er nem at opbevare.

Tilbageslag minimeres af det nye lige mundstykke og det stabile styr.

”Med STIHL antivibrationssystemet er vibrationerne blevet reduceret til noget af det laveste på markedet, og samtidig har vi sikret, at BR 800 giver en blæsekraft i topklasse. Resultatet er en utrolig stærk og effektiv løvblæser,” afslutter René Gjølander.

Der medfølger som standard styr til BR 800, som leveres sammen med maskinen.

BR 800 C-E
Motor: 4-MIX
Vægt (kg): 11.7
Blæsekraft (N): 41
Lydeffektniveau dB(A): 112
Lydtryksniveau dB(A): 104
Lufthastighed m/s: 81
Maks. luftstrøm m³/h: 2025
Vibrationsværdi m/s²: 3.5
Tankvolumen/ca. arbejdstid pr. tank: 2 l/82 min.

STIHL koncernen udvikler, fremstiller og forhandler batteri-, el- og benzindrevne maskiner til erhvervsskovbrug, landbrug samt til vedligeholdelse af grønne områder, til byggesektoren og private brugere. Produkterne sælges kun hos autoriserede fagfolk – i Danmark har STIHL ca. 150 forhandlere.

Find nærmeste forhandler på www.stihl.dk

Du kan læse mere om vores iMOW robotplæneklippere på www.imow.dk og om vores maskiner med indbygget batteri samt COMPACT-serien på www.stihlbatteri.dk