POETERNES KAMP

Af Malou Alsing, Frivillig i Studenterhus Aarhus

Poetry Slam er en dyst om at fremføre den bedste tekst på den bedste måde. Det kan være et digt, en historie eller sjove indfald, som bliver fortalt i løbet af maksimalt tre minutter og ti sekunder, og der må ikke benyttes rekvisitter. Publikum afgør, hvem vinderen er. Alle i rummet bliver aktiveret, og humøret er højt.

Den endelige dyst

Otte lyriske genier mødes i Stakladen, når Hele Aarhus’ Poetry Slam, HAPS, byder velkommen til en dyst på ord. Lyrikerne har vundet de indledende runder og mødes nu i finalen om kampen for at kunne kalde sig Aarhusmester i Poetry Slam. Hver især fremfører de deres selvskrevne, velskrevne tekster, der forbavser, imponerer, glæder og fascinerer. Publikum er dommerne og afgør, hvem der kan gå hjem med den fornemme titel. De otte finaledeltagere er:

• Katrine Volsing
  • Mark Jensen-Skovgaard
  • Niels Kjær
  • Tenna Udesen
  • Esben Stougaard
  • Christine Fast Lisby
  • Thomas Thisted
  • Louise Ladegaard

Stigende popularitet

Lauge Lund Christiansen vil være aftenens vært og Maj og co. laver spoken word til lyriske toner. Det er ganske gratis at deltage, og under hele arrangementet er det muligt at tage et smut forbi baren for at få smurt ganen med et udvalg af både alkoholfri eller -fyldte varer.

Kom og oplev de lyriske talenter live, når de smeder rim og rytme sammen i sprængfarlige kombinationer. Det bliver et brag af en aften.

Arrangørerne bag aarhusmesterskaberne er HAPS, der de sidste to år oplevet en ekstrem stor popularitet omkring events med poetry slam. Alle de mindre arrangementer har gennemsnitligt 160 besøgende, imens aarhusmesterskabet sidste år blev set af over 400 mennesker.

• Kunst, kultur, underholdning

• studieliv

• Midtjylland

Janus Priess