Ny Forester e-Boxer er bedst i klassen

Pressemeddelelse   •   Jan 08, 2020 10:08 CET

Subaru forester e-Boxer kåret til "Bedst i klassen 2019"

Femte generation Forester har ikke kun taget topkarakter i Europa. Modellen vandt også første pladsen i den japanske NCAP 2018, her udover blev Forester også belønnet med ASV +++ (Advanced Safety Vehicle Triple Plus) af JNCAP 2019.

Det er anden gang Subaru har bevist sin overlegne sikkerhed, ved at tage titlen som års sikreste bil i Euro NCAP. Senest var det XV, der blev belønnet, da 2017-resultaterne blev opsummeret. Målet med at bygge verdens sikreste biler er helt klart inden for rækkevidde.

Subaru's mål er, at ingen skal blive dræbt eller alvorligt såret i eller af en Subaru inden for ti år. Visionen gælder således ikke kun for passagererne i bilen, men også for ubeskyttede trafikanter som fodgængere, cyklister og andre.

SUBARU Nordic AB har aktiviteter i Danmark herunder Færøerne og Grønland, samt Sverige, Finland, Estland, Letland og Litauen. I 2005 lå det samlede salg for de seks lande på under 1000 biler, men et målrettet arbejde har givet en fremgang på mere end 800 procent. I Danmark oplevede vi all time high i 2018.

Subaru har fokus på  deres DNA; Boxer motor og det unikke permanente firehjulstræk. Men i meget høj grad er målet, at ingen skal bliver dræbt eller alvorligt såret i eller i af en Subaru inden for ti år. Visionen gælder således ikke kun for passagere i bilen, men også for ubeskyttet trafikanter som fodgængere, cykellister og andre.

SUBARU har i vores nabolande, Tyskland og Sverige, de mest tilfredse bilejere ifølge de største forbrugerundersøgelser.

PDF-dokument Word-dokument