Gå til indhold

Subaru ejere er de mest tilfredse - fastslår svensk analyse

Det har længe været klart, at ejere af Subaru biler i Sverige er mere tilfredse med deres bil end andre svenske bilejere er med deres. I de sidste 12 år har Subaru bilejer således toppet i det såkaldte Autoindex, og nu er resultatet bekræftet af det svenske analyseinstitut, Sifo.

Sifo er en del af den verdensomspændende analyse organisation, Kantar, og Kantar TNS Sifo, som er virksomhedens fulde navn, er Sveriges førende institut for markedsanalyser. Derfor er der et vægtigt analyseteknisk grundlag bag undersøgelsen, hvoraf det fremgår, at Subaru overgår alle andre bilmærker på markedet, når det gælder om at fastslå hvilke bilejere, der er mest tilfredse med deres bil.

Grundliggende er der blandt svenske bilejere i almindelighed en stor tilfredshed med deres bil. Men ikke mindre end 95 procent af Subaru-ejerne tilkendegav, at de er ”tilfredse” eller ”meget tilfredse” med deres bil. Det er et usædvanlig højt tal, viser analysen, hvor eksempelvis Volvo og BMW lander på en delt 5. plads med en tilfredshedsprocent på 83.

At Subaru scorer så højt, overrasker ikke det japanske bilmærkes nordiske organisation. Subaru har da også bilbranchens højeste mærkeloyalitet. Man kan kort udtrykke det sådan: Én gang Subaru, altid Subaru.

Den svenske undersøgelse blev foretaget i maj 2019 og spørgsmålet, som blev stillet, var: Hvor tilfreds har du været med de forskellige biler, du har ejet? I alt blev et repræsentativt udvalg på 1362 personer i alderen 18-79 år interviewet.

I Danmark er en lignende undersøgelse ikke foretaget, men der findes også en dansk udgave af Autoindex afholdt af forbrugerorganisationen FDM. Imidlertid er Subaru endnu ikke tilstrækkelig stort et mærke til at indgå i denne analyse.

Her er hele listen over resultatet af den svenske undersøgelse:

1. Subaru 95 %
22. Ford 57 %
23. Fiat 57 %
24. Opel 49 %

SUBARU Nordic AB har aktiviteter i Danmark herunder Færøerne og Grønland, Sverige, Finland, Estland, Letland og Litauen. I 2005 lå det samlede salg for de seks lande på under 1000 biler, men et målrettet arbejde har givet en fremgang på mere end 800 procent, idet 2013 bliver nyt rekordår for Subaru Nordic med et samlet salg på mere end 8.000 enheder.

SUBARU har i vores nabolande, Tyskland og Sverige, de mest tilfredse bilejere ifølge de største forbrugerundersøgelser.

Niels Thaning

Pressekontakt Salgsdirektør Danmark, Færøerne og Grønland +45 31 47 04 02

Confidence in Motion

Subaru har altid været med forrest, når det handler om udviklingen af miljøvenlige køretøjer og nye teknologier. Denne profil bliver nu endnu tydeligere i Norden med verdens første Boxerdiesel med Lineartronic (Automatgearkasse).

Subaru er kendt som verdens største producent af Boxer-motorer, som har ligget i alle modeller siden 1958, hvor den første Subaru 360 kørte af samlebåndet. Det symmetriske firehjulstræk, som for mange er synonymt med SUBARU, blev introduceret i 1972, modellen Subaru Outback fejrede sit 20-års jubilæum i 2015. Tilmed kunne Subaru i 2016 fejre 50 års-jubilæum for produktion af Boxer-motorer, og i 2018 fejere vi 60 år som bilfabrik.

Subaru er verdensførende på produktion af firehjulstrukne biler, med en margen på hele 25% ned til Audi og 50% til Landrover, på de næste pladser.

Subaru produceres af Subaru Corporation. Subaru Corporation står 100 % for fremstillingen af biler. Fuji Heavy Industries er aktive inden for en række forskellige industrier, der - præcis som bilindustrien - fortsætter med at udvikle mere miljøvenlige alternativer. Andre eksempler på industrier, som FHI er virksomme indenfor er: vindkraft, flyindustrien og batteri-teknologi.

Subaru har et erklæret mål om at bygge de mest sikre biler, og kan som eneste mærke prale af at have alle deres modeller med, i den Amerikanske sikkerhed organisation IIHS´s Top Safty Pick + opgørelse.
Den nye Subaru XV og søster modellen Impreza, er i Euro Ncap kåret til den højst præmieret, og dermed sikreste bil i klassen Small Family car i 2017

Subaru Corporation har fabrikker i Gunma, Japan og Lafayette, USA. I 2017 producerede Subaru i alt 1.033.000 biler af modellerne: Impreza, Legacy, Outback, Forester, STI, XV, BRZ og Levorg

Subaru Danmark
BOX 21041, Starrvagän 15