4 bip fra BroBizz skal hjælpe kunderne ved Storebælts betalingsanlæg

I Storebælts BroBizz-baner må trafikassistenterne ind i mellem hjælpe kunder gennem anlægget, fordi bommen ikke åbner, når deres BroBizz® aflæses. Det kan skyldes manglende opdatering af betalingskort, men lige så tit er det fordi batteriet i BroBizz er fladt, da det kun har en begrænset levetid.

Derfor ser en ny service nu dagens lys. A/S Storebælt og BroBizz A/S står bag et tiltag, som fremover gør det muligt at hjælpe trafikanterne med det samme. For A/S Storebælt betyder det, at de kan sikre en høj tilgængelighed i betalingsanlægget:

- Fremover vil trafikanter, som har en inaktiv BroBizz, høre fire bip, inden de kører ind i tragtområdet ved betalingsanlægget. Bippene betyder, at de skal køre i manuel bane, hvor de kan få hjælp med det samme. På den måde sikrer vi, at trafikken kan glide uforstyrret i BroBizz-banerne samtidig med, at kunderne slipper for at sidde fast og vente på hjælp, siger Palle Nygaard, driftsleder i Storebælts betalingsanlæg.

At den nye service lanceres nu, er ikke tilfældigt. Mere end 250.000 danskere får nyt betalingskort i 2016, og flere end 40.000 stk. BroBizz står til at skulle udskiftes på grund af batteriets levetid. Begge dele sker i dag hos selskabet BroBizz A/S, og de har derfor en stor interesse i den nye service til deres kunder, så det fortsat er nemt og hurtigt at komme på tværs af Danmark.

- Rigtig mange af vores kunder benytter deres BroBizz i Storebælts betalingsanlæg, og derfor er vi glade for at kunne tilbyde hjælp på stedet. Det gør det både nemmere og hurtigere for kunderne, og vi kan med det nye samarbejde leve op til vores målsætning om hele tiden at give vores kunder nye fordele, siger Marie Berre Mikkelsen, kundechef i BroBizz A/S.

Udstyret, som opfanger en inaktiv BroBizz, er sat op på portalen ved sidste afkørsel inden Storebælt på Sjællandssiden. Derfor vil trafikanterne kunne møde de fire bip både på udturen og hjemturen, afhængigt af, hvor rejsen starter. Servicen er både for fritids- og erhvervskunder.

BroBizz A/S udvikler og administrerer BroBizz®-konceptet, der sikrer automatisk betaling ved bl.a. broer, færger, afgiftsbelagte veje og parkeringsanlæg.

• Transport

• brobizz