Tør du kigge ned fra Danmarks højeste punkt?

Otte heldige personer har nu muligheden for at nyde udsigten fra et af Danmarks højeste punkter – hvis de tør? Storebæltsbroens pyloner garanterer med deres 254 meter en fænomenal udsigt over det danske land.

Til daglig er pylonerne lukkede for offentligheden, men for tredje år i træk har Sund & Bælt doneret en tur i pylonerne til Ungdommens Røde Kors’ årlige velgørenhedsauktion, og det betyder, at otte heldige personer nu får chancen for at opleve udsigten fra et af Danmarks højeste punkter.

Sund & Bælt støtter op om Ungdommens Røde Kors’ arbejde

Ungdommens Røde Kors afholder hvert år velgørenhedsauktion. Pengene fra årets auktion går til organisationens arbejde med udsatte børn og unge i Danmark – til f.eks. lektiecaféer, hospitalscaféer og ferielejre.

For tredje år i træk donerer Sund & Bælt en 2,5 timer guidet tur i pylonerne til fordel for Ungdommens Røde Kors.

Turen op i pylonerne blev sidste år solgt for over 29.000 kr. og er dermed det højeste hammerslag, der nogensinde er givet i Ungdommens Røde Kors’ velgørenhedsauktion. Hele auktionen indtjente 481.455 kr. til organisationens arbejde.

”Vi er simpelthen så glade for, at Sund & Bælt igen har valgt at donere til vores auktion. Når Sund & Bælt donerer en tur i pylonerne, så svarer det f.eks. til, at vi kan sende over 10 børn på ferielejr. Det betyder enormt meget, at de og mange andre virksomheder støtter vores arbejde”, fortæller erhvervsfundraiser Sidsel Nybo Andersen fra Ungdommens Røde Kors.

Sund & Bælt er glade for at være med i auktionen og for at støtte arbejdet med udsatte børn og unge i Danmark: ”Vi er meget stolte af, at vores donation til Ungdommens Røde Kors det sidste år er blevet solgt for så højt et beløb. Hvis vi ved at stille vores pyloner til rådighed kan være med til at give børn i Danmark muligheden for at komme med på ferielejr, så er det det hele værd”, udtaler Nathalie Emsø, Digital Manager, fra Sund & Bælt.

Udover at donere til auktionen inviterede Sund & Bælt i løbet af foråret fire børn fra ferielejrene en tur med op i pylonerne til en spændende dag.

Shop med god samvittighed

Velgørenhedsauktionen foregår i samarbejde med Lauritz.com. Alle indtægter fra auktionen inklusivt salær, gebyr og hammerslag går ubeskåret til Ungdommens Røde Kors’ arbejde med udsatte børn og unge.

Auktionen er åben fra 15. maj til 29. maj, hvor der kan bydes på den eksklusive pylontur og hundredevis af andre flotte varer og spændende oplevelser – i alle prisklasser. Se alle varer på urk.dk/auktion.

Spørgsmål?

Du er velkommen til at kontakte Sidsel Nybo Andersen fra Ungdommens Røde Kors på sidsel.andersen@urk.dk / 24 20 68 60 eller Sofja Sivertsev fra Sund & Bælt på ssi@sbf.dk / 24784055

• Frivilligt arbejde

• storebæltsbroen