Sweco Danmark indgår virksomhedsmedlemskab med Ingeniører uden Grænser

Sweco Danmark har per 1. januar 2017 indgået et virksomhedsmedlemskab med den teknisk-humanitære organisation, Ingeniører uden Grænser (IUG).

Kimen til samarbejdet blev sået allerede i august 2016, hvor Sweco løb støttekroner ind til IUG i forbindelse med DHL-stafetten. På det tidspunkt var støtten motiveret af et ønske om at bidrage til nødhjælp:

”Valget faldt dengang, men også nu på IUG, fordi organisationen anvender ingeniørfagligheden i sin mission om at skabe en bæredygtig forandring gennem mindre og lokalt forankrede indsatser. Det, mener vi, stemmer godt overens med Swecos egen mission, ” siger Swecos landechef, John Chubb.

Og netop missionen – Vi planlægger og designer fremtidens byer og samfund – vil komme til sin ret gennem et samarbejde med en aktør som IUG. Alle Sweco Danmarks medarbejdere får nemlig automatisk mulighed for at blive en aktiv del af de ingeniørrelaterede udviklingsprojekter, som organisationen involverer sig i:

”Vi ser frem til at kunne anvende vores faglige kunnen gennem IUG og samtidig være med til at hjælpe i de områder af verden, som har mest brug for det, ” afslutter John Chubb.

Hos IUG er man også begejstret for Swecos medlemskab:

IUG glæder sig over partnerskabet med Sweco og dets ansatte, og ser frem til et stærkt samarbejde med stor gevinst for begge parter – men mest af alt til, at de fattige landsbysamfund og familier nu vil få gavn af dette partnerskabs resultater i form af basale livsforbedrende foranstaltninger og vejen ud af fattigdom, ” udtaler Steen Frederiksen, formand for IUG.

• Miljø, energi

Sweco planlægger og designer fremtidens byer og samfund. Vores arbejde resulterer i bæredygtige bygninger, effektiv infrastruktur og adgang til elektricitet og rent drikkevand. Med 14.500 medarbejdere i Europa kan vi tilbyde vores kunder de rette kompetencer til ethvert projekt. Vi løser hvert år opgaver i 70 lande over hele kloden. Sweco er den største virksomhed inden for arkitektur- og ingeniørrådgivning i Europa med en omsætning på omkring 15,2 milliarder svenske kroner (1,7 milliarder euro). Virksomheden er noteret på NASDAQ OMX Stockholm.

Rune Chrøis

Pressekontakt Marketing- og kommunikationschef Internal and External communications +45 2613 0310