Pressemeddelelse -

Succesrig integration af PDM system fra Cad-Q øger effektiviteten hos Caljan Rite Hite

I et nært samarbejde med Autodesk forhandleren Cad-Q, har virksomheden Caljan Rite Hite fået en enklere og mere fleksibel proces, og en væsentlig optimering af firmaets konstruktionsprocesser.

Firmaet har implementeret et fuldautomatisk system, som håndterer dokumenter og synkroniserer data med firmaets eksisterende ERP-system. Systemet hedder Autodesk Vault Workgroup og Naviate Vault, Cad-Q’s kundetilpassede tillægsprogram til Autodesk Inventor.

”Vi henvendte os til Cad-Q for at få hjælp, og jeg må sige, at det har været en meget positiv oplevelse at arbejde så tæt sammen med dem,” siger Uwe Dam, Business Development Manager.

Caljan Rite Hite udvikler og producerer teleskoptransportører og andet specialudstyr, der optimerer arbejdet med læsning og losning af stykgods.

I ethvert udviklingsprojekt er det afgørende, at maskiningeniørerne kan arbejde kreativt med de programmer og funktioner, der bruges til udvikling af Caljan Rite-Hites innovative produkter.

Det gælder ikke mindst Autodesk Inventor, som her bruges i alle større designprojekter.

For Caljan Rite-Hite har det nye system givet direkte integration fra Autodesk Inventor med ERP systemet Microsoft Dynamics AX og direkte replikering med deres afdelinger ude i verden.

Ifølge Teknisk Designer Michael Bech Knudsen, er løsningen den helt rigtige;

”Vi er utroligt tilfredse med det nye system. Alene ved at slippe for de manuelle processer sparer konstruktionsteamet mindst otte timer om ugen fordi vi nu kun behøver at taste oplysningerne en gang. Den tid, vi sparer, kan vi i stedet bruge på udvikling og andre mere konstruktive opgaver, der har større værdi for virksomheden”

Få mere at vide om lean engineering og læs mere om samarbejdet på www.cad-q.dk

• Økonomi, finans

• lean engeneering