Kontaktlinser hos Profil Optik

Pressemeddelelse -

Gratis rådgivning om kontaktlinser hos Profil Optik: Få skræddersyet dine kontaktlinser

Er du træt af fedtede og duggede brilleglas, eller kunne du godt tænke dig at slå livet af fjerbolden uden at være nervøs for at tabe dine briller og smadre dem? Så er hjælpen tættere på end du tror. Hos Profil Optik over hele landet kan optikerne fortælle dig, hvilke kontaktlinser der egner sig bedst til dig – og det er helt gratis.

”Uanset om du er nærsynet, langsynet, har bygningsfejl eller har brug for læsefelt, kan du bruge kontaktlinser. Men det korrekte valg af linser afhænger bl.a. af dine øjnes form og følsomhed og hvor ofte du vil bruge linserne, og til sidst af, hvor ofte du har behov for at skifte dine linser. Alt det hjælper vi dig med, hvis du overvejer at få kontaktlinser,” fortæller Produktchef, Johnny Hamar Smidt fra Profil Optik.

Bygningsfejl og læsefelt er ingen hindring
Mange tror, at de ikke kan bruge linser, hvis de har en bygningsfejl, eller har brug for flere styrker, men det er ikke korrekt, fortæller Johnny Hamar Smidt.

”I dag kan vi lave meget avancerede kontaktlinser – både til folk med bygningsfejl og styrker op til plus og minus 20. Vi kan også lave linser med og uden læsefelt. hvis man ønsker det. Vi tager altid udgangspunkt i kundens personlige behov.”

Større frihed
Tendensen er i øjeblikket, at flere og flere danskere bruger både briller og kontaktlinser og skifter efter behov og anledning.

”Mange bruger briller til hverdag, men skifter til kontaktlinser, når de dyrker sport. Ligesom der er dem, der har et arbejde, hvor det er mest praktisk at bruge linser, men som skifter til briller, når de har fri. Der er også dem, der skifter efter humør. Den ene dag har de lyst til at understrege deres personlige stil med et par markante briller, mens de dagen efter ønsker friheden ved kontaktlinser,” siger Johnny Hamar Smidt.

Bedste teknologi på markedet
For at få de rette kontaktlinser kræver det en dybdegående synsanalyse for at sikre en helt præcis måling og et bedre syn. Hos Profil Optik har man noget af markedets bedste teknologi og udstyr.

”Under en førstegangsmåling kigger vi på det ydre øjes generelle sundhedstilstand og vurderer, om øjet er egnet til kontaktlinser eller ej. Ligeledes udmåles bla. størrelsen på øjets krumning, så vi kan sikre den korrekte linsestørrelse til dig,” forklarer Johnny Hamar Smidt.

Når kontaktlinserne er klar, bliver brugerne lært op i, hvordan de skal bruges.

”Vi lærer altid vores kunder op i, hvordan man sætter linsen i øjet og tager den ud igen. For nogle er det en nem sag, mens andre kræver mere tilvænning. Uanset hvad, så har vi tiden til at kunden kan føle sig tryg og vi er altid klar med gode råd og tips – helt gratis,” siger Johnny Hamar Smidt.

”Hos Profil Optik kan du altid få byttet dine linser, hvis linseundersøgelsen viser at styrken er skiftet i løbet af året. Og hvis du oplever problemer med linserne kan du få gratis synskontroller. Det gør vi for at sikre det bedste resultat,” lover Johnny Hamar Smidt.

Rådgivning om kontaktlinser er gratis hos Profil Optik.

5 GODE RÅD
Profil Optik har samlet disse råd til dig, hvis du overvejer kontaktlinser.

• Vælg de linser der sundest for dine øjne
  • Tal med optikeren om din døgnrytme, dit arbejde og dine fritidsinteresser
  • Brug solbriller med UV beskyttelse sammen med linserne
  • Giv dine øjne en pause i ny og næ. Brug de briller der følger med i Profil Optiks Kontaktlinse Abonnementet

Alle kan prøve kontaktlinser, også med bygningsfejl og læsefelt

Profil Optik er i dag Danmarks førende optikerkæde. Hos os mødes du af medarbejdere med høj kompetence og et højt serviceniveau. Vi hjælper dig med at finde en individuel løsning blandt vores brede kvalitetssortiment af briller, solbriller og kontaktlinser fra verdens førende mærkevarer og leverandører. Profil Optik er en del af Synsam Nordic og derfor står der by Synsam under Profil Optik-logoet.

Louise Funk-Hansen

Pressekontakt Digital Marketing & Communications Manager +45 31 93 93 99

Velkommen til Profil Optik by Synsam Danmark!

Hos Profil Optik møder vi vores kunder med høj kompetence og et højt serviceniveau. Vi hjælper kunderne med at finde en individuel løsning blandt vores brede kvalitetssortiment af briller, solbriller og kontaktlinser fra verdens førende mærkevarer og leverandører. Profil Optik er en del af Synsam Nordic, og derfor står der by Synsam under Profil Optik-logoet.

Profil Optik by Synsam Danmark
Oldenburg Allé 1, 2. sal