1400 tandlæger rodfæster sig i Bella Center

Omkring 1400 af landets tandlæger valfarter til København fredag og lørdag for at blive klogere på, hvordan man laver verdens bedste rodbehandling.

I 2016 blev der udført 368.506 rodbehandlinger i Danmark. Ny viden og nyt udstyr har inden for de senere år gjort det nemmere for tandlæger at tilbyde patienter en bedre og mere smertefri rodbehandling. Men hvilke materialer og teknikker er de bedste til at lykkes med rodbehandlingen? Det skal omkring 1400 danske tandlæger bore sig ned i, når de samles til Tandlægeforeningens Symposium den 3. og 4. november i Bella Center i København. Tandlægeforeningen har samlet et all-star hold, som skal undervise tandlægerne i alle aspekter af en rodbehandling.

Tandlægeforeningens Symposium er et årligt tilbagevendende efteruddannelsesarrangement, hvor danske tandlæger bliver opdateret af anerkendte eksperter fra ind- og udland på den nyeste viden inden for et emne, som belyses fra forskellige vinkler. Samtidig afholdes en konference for klinikpersonalet om samme emne. I år deltager omkring 1400 tandlæger og 550 klinikassistenter og tandplejere.

Tandlægerne ankommer til Bella Center i København fredag den 3. november om morgenen.

For yderligere information kontakt venligst:

Charlotte Holst, kommunikationskonsulent, Tandlægeforeningen, tlf.: 70 25 77 11/26 82 18 24, chh@tdl.dk

Claus Jørgensen, kommunikationschef, Tandlægeforeningen, tlf.: 70 25 77 11/21 26 56 98, cj@tdl.dk

• rodbehandling
  • efteruddannelse