Ny næstformand for Tandlægeforeningen

Pressemeddelelse   •   Nov 29, 2016 10:36 CET

Kristine Thorlacius, distriktstandlæge i Høje Taastrup Kommune og ny næstformand for Tandlægeforeningen

Tandlæge Kristine Thorlacius er ny næstformand for det offentlige område i Tandlægeforeningen.

Kristine Thorlacius, der er 34 år, blev kandidat fra Tandlægeskolen i København i 2010. Hun er ansat som distriktstandlæge i den kommunale tandpleje i Høje Taastrup. Tidligere har hun været ansat i Glostrup Kommunale Tandpleje og i Københavns Kommune som klinikleder. Desuden har hun været tandlæge på private tandklinikker i Brøndby og Tune. I forbindelse med ansættelsen som distriktstandlæge er hun i gang med at tage en diplomuddannelse i ledelse på Professionshøjskolen Metropol.

Kristine Thorlacius er født og opvokset i Nordsjælland. Hun bor i København sammen med sin kæreste og hans datter.

Kristine Thorlacius har siden 2011 været aktiv i fagpolitik gennem Kommunalt Ansatte Tandlægers Udvalg, Tandlægeforeningens Efteruddannelsesudvalg og Københavns Tandlægeforening. Hun har været formand for Kommunalt Ansatte Tandlægers Udvalg siden 2015 – en formandspost hun nu giver videre til en kollega.

På næstformandsposten i Tandlægeforeningen afløser Kristine Thorlacius specialtandlæge Henrik Nielsen.

Tandlægeforeningen har i alt ca. 5.700 medlemmer, hvoraf 737 er offentligt ansatte.

Tandlægeforeningen er en interesse- og sundhedsorganisation, der organiserer alle kategorier af tandlæger i Danmark. Foreningens hovedformål er at varetage tandlægernes faglige interesser og arbejde for en bedre tandsundhed. Foreningen omfatter ca. 5.700 medlemmer.