Andreas Pfisterer indtræder i koncerndirektionen hos TDC Group

TDC Group har netop meddelt fondsbørsen, at bestyrelsen har ansat Andreas Pfisterer permanent som koncerndirektør for TDC Operations og Chief Technology and Information Officer (CTIO). Han bliver samtidig medlem af koncerndirektionen med virkning fra 1. juli 2017. Andreas Pfisterer har været konstitueret koncerndirektør siden begyndelsen af februar i år.

Andreas Pfisterer er fra Tyskland og er 45 år gammel. Han har en Master in Economics and Business Administration samt en Master in Computer Science. Han har haft ledende stillinger hos en række af de største europæiske it- og televirksomheder som spanske Telefonica, tyske E-Plus, hollandske KPN og det tidligere TDC-ejede schweiziske Sunrise Communications.

Den bedste kandidat til TDC Operations
Koncernchef Pernille Erenbjerg fortæller, at den permanente løsning for TDC Operations nu er fundet. Det sker efter en omfattende proces, hvor en række kandidater fra både ind- og udland – og på lige fod med Andreas Pfisterer - har været i spil.

- Jeg er utroligt glad for, at vi efter en grundig proces er nået frem til, at Andreas er det bedste match til jobbet. Vi har en klar strategi om at blive de bedste i branchen, og det kræver, at vi har de bedste folk på alle poster. Det er netop, hvad vi får med Andreas, siger Pernille Erenbjerg.

- De seneste måneder har vist, at Andreas med sin internationale profil, solide erfaringer og stærke telco-kompetencer kan skabe markante resultater gennem et tydeligt lederskab, hvor fokus er på at sikre de bedste forhold for kunderne, fortsætter Pernille Erenbjerg.

Kvalitet, stabilitet og mulighed for at yde vores bedste
Andreas Pfisterer ser frem til at fortsætte arbejdet med at eksekvere på TDC Groups strategi, herunder gennemføre de ændringer og initiativer, som er i pipelinen samt at sikre fokus på stabilitet og kvalitet.

- Jeg glæder mig meget over at fortsætte med at sætte kursen for TDC Operations og den transformationsproces, der er i gang. Operations' godt 3.000 dygtige medarbejdere er en vigtig del af succesen for fremtidens TDC Group. Jeg har blandt andet prioriteret at få styrket vores lederteam, som skal give medarbejderne mulighed for at yde deres bedste, så vi sammen kan blive de bedste for kunderne, siger Andreas Pfisterer.

• ledelse og talsmænd
  • koncerndirektør
  • koncernledelse

TDC Group forbinder danskerne og har en klar ambition om at gøre det enklere og bedre for kunderne at få adgang til digitale tjenester og indhold. Virksomheden er Danmarks foretrukne udbyder af kommunikations- og underholdningstjenester i hjemmet og på farten. YouSee, Telmore, Fullrate og Blockbuster giver danskerne hurtig og let adgang til massevis af musik, film og tv på alle platforme når som helst og hvor som helst. TDC Erhverv skaber fremtidens vækst i såvel store som små danske virksomheder gennem digitale og enkle løsninger. I Norge leverer TDC Group mobil, tv og bredbånd til norske hjem via selskabet Get, der er Norges hurtigst voksende bredbåndsudbyder.