Blockbuster live-streamer Robert Prisen 2016

Søndag 7. februar løber Danmarks svar på Oscar-uddelingen, nemlig Robert Prisen, af stablen. For andet år i træk er streaming-tjenesten Blockbuster hovedsponsor på prisuddelingen og har som de eneste rettighederne til at streame live fra hele showet.

Når Trine Dyrholm, Henning Jensen, Nicolas Bro og alle de andre danske stjerneskuespillere træder ud på den røde løber på Tivoli Hotel & Congres Center i København for at lade sig hylde og være med til at fejre dansk film ved uddelingen af dette års Robert Priser, så sker det i tæt samarbejde med en af Danmarks største filmtjenester, Blockbuster.

Robert Prisen bliver ikke længere vist på landsdækkende tv, men Blockbuster mener ikke, at danskerne skal snydes, og derfor sørger man for et live-stream fra hele eventen – lige fra de første stjerner ankommer på den røde løber til den allersidste pris er uddelt.

”Vores live-streaming gør, at alle danskere får mulighed for at følge det store galla-show, komme tæt på alle stjernerne og være med, når dansk film bliver hyldet,” fortæller Steffen Trannerup, der er marketingchef for Blockbuster.

Det er andet år i træk, at Blockbuster er hovedsponsor på det stort anlagte prisuddelingsshow. Et aktivt tilvalg fra både Danmarks Film Akademi og Blockbuster, der begge er med til at fremme udbredelsen af danske film til de danske forbrugere:

”Det er helt naturligt for os at støtte op om netop dansk film, som spiller så stor en rolle for vores filmtjeneste. Vi har, og vil fortsat have, det bredeste udvalg af danske film, og derfor mener vi også, at vi har en forpligtelse i forhold til at engagere os i at skabe fokus på den danske filmbranche,” forklarer Steffen Trannerup.

Blockbuster Publikumspris uddeles måske af dig?

Der bliver ved prisuddelingen uddelt i alt 28 priser, som medlemmerne af det Danske Filmakademi afgør i deres interne afstemning. Men én enkelt pris er anderledes. Nemlig Blockbuster Publikumsprisen, hvor det er danskerne, der her vælger den film, de mener er den bedste danske film i 2015. Og som noget helt særligt i år bliver det også en af disse publikummer, der kommer til at uddele prisen på aftenen.

”Vi har i år valgt, at Blockbuster Publikumsprisen skal uddeles af netop publikum. Én heldig vinder kommer på scenen og får æren af at uddele prisen til den film, som danskerne har valgt som deres favorit. Hvis ikke publikum selv skulle uddele den pris, ja hvem skulle så?,” siger Steffen Trannerup.

Robert Prisen 2016 streames live på www.blockbuster.dk/robertprisen søndag d. 7. februar fra kl. 17:30, når stjernerne ankommer på den røde løber, hvor filmekspert Søren Høy vil guide seerne igennem aftenen, der også byder på flere besøg i sofaen.

Om Robert Prisen:

Robert-statuetten er den danske filmpris, som hvert år bliver uddelt af Danmarks Film Akademi til de film og filmskabere, som har udmærket sig inden for de filmfaglige discipliner. Danmarks Film Akademi har som formål at fremme filmkunsten i Danmark, og uddelingen af Robert-priserne er den perfekte anledning til at fejre alt det bedste ved dansk film.

Prisen er blevet uddelt hvert år siden 1984 og er opkaldt efter statuettens skaber, Robert Jacobsen, som var en stor filmelsker. Siden 2012 har Filmakademiet medtaget dansk tv-fiktion i prisuddelingen. Robert Prisen er en nationalt og internationalt anerkendt filmpris, der i baggrund og fundats kan sammenlignes med den amerikanske Oscar og den franske César.

• streaming
  • stream
  • live
  • søren høy
  • danmarks filmakademi
  • blockbuster
  • robert prisen

TDC Group er Skandinaviens foretrukne udbyder af kommunikationsløsninger og home entertainment. Døgnet rundt sikrer koncernen millioner af skandinaviske husstande hurtig og let adgang til musik, tv og film på alle platforme, når som helst og hvor som helst. TDC Group ejer og driver fiber-, kobber-, coax- og mobilnet og er med sit pan-nordiske netværk den vigtigste udbyder af avancerede netværksløsninger til både store og små virksomheder.