Brugen af smartphones eksploderer

Vi danskerne vil være på nettet overalt. Og det kan ses på mængden af datatrafik, vi henter og sender til og fra vores små avancerede mobiltelefoner – de såkaldte smartphones.

På få måneder er datatrafikken til og fra smartphones i TDC's net mere end fordoblet.

Det er dels et udtryk for, at flere danskere har investeret i en smartphone i de seneste måneder. Men en så kraftig stigning vidner ifølge TDC i mindst ligeså høj grad om en mindre revolution i den måde vi danskere bruger vores mobiltelefoner på.

Uanede muligheder
Det handler ikke længere kun om lige at kunne tjekke mail, facebook eller sportsresultater, når vi er på farten. Vi er nemlig blevet storforbrugere af alle de typer af applikationer, som moderne mobiltelefoner kan levere. Alt lige fra internetbaserede computerspil og fotodeling til mindre bankforretninger, bliver i dag klaret over mobiltelefonen.

Og så spiller prisen og en stabil forbindelse selvfølgelig også en rolle.

"Vi oplever, at vores kunder stiller naturligt større krav til at kunne være online, hvor og når de vil. Derfor tilbyder vi flere abonnementer, hvor TDC-kunder for ét fast beløb om måneden kan surfe alt det, de overhovedet orker på deres mobiltelefon," fortæller direktør i TDC Privat, Jesper Theill Eriksen.

Dataforbruget fordoblet
For hver gang der i foråret blev downloadet 100 mb data til en smartphone i TDC's mobilnet, bliver der nu downloadet 231 mb - en stigning på over 130 pct. Trafikken for upload – fx når vi lægger billeder ud på Facebook – er i samme periode steget med ikke mindre end 292 pct.

Også den tendens har TDC en umiddelbar forklaring på.

"Det kræver selvfølgelig et godt netværk, at få fuldt udbytte af sin smartphone. Og med Danmarks bredeste og mest stabile 3G-netværk har TDC-kunder ikke de store begrænsninger, når de er på nettet på mobilen," fortæller Jesper Theill Eriksen.

53 pct. af alle de mobiltelefoner TDC sælger er i dag smartphones. Sidste år ved samme tid var andelen blot 13 pct.

Pressekontakt

TDC's pressesekretariat er åbent alle hverdage i tidsrummet 08.00 til 16.30. Du kan dog altid kontakte os døgnet rundt på 70 20 35 10.

Du er naturligvis også velkommen til at kontakte en af os direkte.

Pressesekretariatet kan ikke besvare kundehenvendelser.
Der henvises i stedet til 80 80 80 80.

TDC A/S
TDC Presse