NetDesign styrker forretningen med strategisk opkøb

NetDesign, der er et datterselskab af TDC, overtager 1. september 2013 en del af Eltel Networks’ Business Solutions-division. Som et led i aftalen overtager NetDesign 39 medarbejdere og 150 erhvervskunder fra Eltel Networks.

- Vi er meget tilfredse med aftalen, som styrker NetDesigns position som Danmarks førende systemintegrator og leverandør af unified communications til erhvervslivet. Med tilgangen af 39 højtkvalificerede og dygtige medarbejdere får vi tilført en lang række kompetencer, som vores kunder vil drage fordel af, siger adm. direktør Steen Hagengaard.

Nuværende divisionsdirektør for Business Solutions i Eltel Networks, Per Ingemann, skifter til NetDesign, hvor han tiltræder som direktør for den samlede konsulentdivision med 170 medarbejdere.

- Jeg er glad for, at vi nu får Per Ingemann med på NetDesigns ledelseshold. Vi har i længere tid været på udkig efter en konsulentdirektør, og med Pers store erfaring er jeg sikker på, at han er den helt rette til posten, siger Steen Hagengaard.

Aftalen mellem NetDesign og Eltel Networks indebærer, at NetDesign overtager en betydelig portefølje af kontrakter og service-aftaler inden for unified communications-teknologier, der bruges til at binde kommunikation som video, mail og telefoni sammen i én løsning. De købte aktiviteter relaterer sig primært til Avaya- og Aastra-løsninger.

- Både vores eksisterende og nytilførte kunder får i NetDesign nu en samarbejdspartner, som i endnu højere grad har ressourcer og kompetencer til at rådgive, designe, implementere og servicere de vitale dele af en virksomheds kommunikationsinfrastruktur, og det glæder vi os selvfølgelig over, fortæller Steen Hagengaard.

Eltel Networks, som sælger fra, har i forvejen et partnerskab med TDC inden for installation og service på en række af TDC’s produkter. Aftalen mellem Eltel Networks og NetDesign kommer til at styrke dette samarbejde, som betyder, at Eltel Networks bliver en central underleverandør af infrastruktur- og kablingsløsninger til NetDesign.

- Vi har i Eltel opnået en god aftale, og vi er med vores i forvejen gode relationer til TDC-koncernen helt trygge ved at overdrage både vores medarbejdere og kunder til NetDesign. Vi ønsker at fokusere på vores kerneforretning, og derfor er frasalget naturligt, siger adm. direktør Sonny Nielsen fra Eltel Networks.

Parterne har aftalt ikke at offentliggøre aftalens værdi.

• netdesign
  • ledelse og talsmænd