Solidt TDC-resultat i 2010

Trods intens konkurrence i markedet leverer TDC et stærkt resultat for 2010. Den samlede omsætning steg med 88 mio. kr. eller 0,3 pct. til 26,2 mia. kr., mens resultatet før afskrivninger mv. (EBITDA) steg med 2,2 pct. til 10,8 mia. kr. Samtidig var der en særdeles stærk udvikling i koncernens cash-flow fra driften med en vækst på 15 pct.

"Det er et godt resultat i et svært marked. Takket være koncernens stærke brands, gode produkter, dygtige medarbejdere og veludviklede teknologiplatforme formår vi at fastholde vores position på et telemarked, hvor konkurrencen i løbet af året er blevet yderligere intensiveret," siger adm. direktør og koncernchef, Henrik Poulsen.

TDC har i 2010 fastholdt det høje investeringsniveau i netværket. Samlet er der investeret over 3,5 mia. kr., hvoraf langt størstedelen er gået til fortsat udbygning af den danske fiber-, kabel- og mobilinfrastruktur. Frem mod 2020 forventer TDC samlet at investere 25 mia. kr. i dansk infrastruktur.

For 2011 forventer TDC at fastholde omsætningen på niveau med 2010, mens resultat før afskrivninger mv. (EBITDA) forventes at vokse med cirka 2 pct. i forhold til 2010.

Læs mere på tdc.dk/investor

Mio. kr.

Ændring i pct.

Omsætning

0,3

Resultat før afskrivninger (EBITDA)

2,2

EBITDA-margin i pct.

41,2

40,4

tdc.dk/presse

Pressekontakt

TDC's pressesekretariat er åbent alle hverdage i tidsrummet 08.00 til 16.30. Du kan dog altid kontakte os døgnet rundt på 70 20 35 10.

Du er naturligvis også velkommen til at kontakte en af os direkte.

Pressesekretariatet kan ikke besvare kundehenvendelser.
Der henvises i stedet til 80 80 80 80.

TDC A/S
TDC Presse