TDC Group og Tata Consultancy Services i nyt partnerskab

Det nye partnerskab mellem TDC Group og TCS om IT-drift giver TDC Group rum til at fokusere på danskernes digitale fremtid og på udviklingen af det digitale Danmark. Den globale IT-virksomhed overtager intern support og drift af en lang række IT-løsninger og får dermed et end-to-end ansvar som leverandør af IT-drift.

CTO, TDC Group, Andreas Pfisterer, siger:

- TDC Group opererer i et meget konkurrencepræget marked, som konstant udvikler sig. For at levere den bedste kundeoplevelse, forbedrer vi løbende vores måde at arbejde på, så vi gør tingene enklere og bedre. Derfor har vi valgt at samarbejde med én strategisk partner, som har ansvar for alle led i vores IT-kæde. Det giver os rum til selv at fokusere på udviklingen af vores IT-drift, så vi lever op til kundernes behov nu og i fremtiden.

TCS indtager solid position i Danmark
TDC Group og TCS har arbejdet tæt sammen siden 2012. TCS glæder sig over det udvidede samarbejde og ser det som et tegn på, at de har indtaget en stadig mere solid position på det danske marked og i den europæiske telebranche.

Industry Head – Communication, Media & Information Services for TCS Europe & UK, Carol Wilson, siger:

- I TCS er vi stolte over at være TDC Groups partner i den digitale transformation. Motoren i vores fælles, digitale rejse bliver TCS's Machine First Delivery Model Tm (MFDM), som vil øge muligheden for digitalisering af IT-processer via cloud adoption and DevOps enablement. TCS's MFDM-løsning er med sine egenskaber til at forudsige og styre processer designet til at drive en højere tilfredshed, hastighed samt robusthed i IT-driften, så man ikke kun styrer efter IT-service levels, men efter selve forretningens mål.

Partnerskabet dækker fremover intern IT-support til alle medarbejderne i TDC Group, og TCS overtager derfor funktioner, som i dag varetages af TDC Group selv.

- For at sikre en stabil IT-drift er det vigtigt for os at have en helt klar ansvarsfordeling for opgaverne. Når vi har én end-to-end leverandør, kan vi selv fokusere på det strategiske niveau og på at forbedre vores forretning, så vi bliver bedst for kunden. Fremadrettet vil det være vores leverandørs opgave at levere den stabile daglig drift, forklarer Andreas Pfisterer.

Tendens at flere ønsker samlet løsning for IT-drift
I TCS ser Head of Europe, Amit Bajaj, en øget tendens til, at virksomheder foretrækker end-to-end partnerskaber om IT-drift, og til at man vælger én strategisk partner til digitale transformationer:

- Vi er rigtig glade for at arbejde sammen med TDC-teamet på denne digitale rejse. Ved at tage end-to-end ansvar for IT-driften, vil TCS være med til at drive den digitale transformation gennem vores Business 4.0 framework, som gør det muligt for TDC hurtigt at komme på banen med nye tilbud og for at forbedre kundeoplevelsen.

Aftalen er indgået mandag den 11. december og træder i kraft fra 1. april 2018.

For yderligere information kontakt:
TDC Groups presseafdeling på 70 20 35 10
TCS, Director of Communications, Mattias Af Geijerstam, + 46 723989188

Om TCS Norden
TCS har eksisteret i Norden siden 1991. De har omkring 9.000 medarbejdere i Danmark, Sverige, Finland og Norge, som leverer en konsulentdrevet produktportefølje af it-tjenester gennem TCS’ unikke Global Network Delivery Model™. TCS udvikler research-baserede kundeløsninger i deres Innovation Labs og holder et strategisk fokus på værdi-sourcing og på dagsordenen for digital transformation.

• koncerndirektør
  • ledelse og talsmænd

TDC Group forbinder danskerne og har en klar ambition om at gøre det enklere og bedre for kunderne at få adgang til digitale tjenester og indhold. Virksomheden er Danmarks foretrukne udbyder af kommunikations- og underholdningstjenester i hjemmet og på farten. YouSee, Telmore, Fullrate, Plenti og Blockbuster giver danskerne hurtig og let adgang til massevis af musik, film og tv på alle platforme når som helst og hvor som helst. TDC Erhverv skaber fremtidens vækst i såvel store som små danske virksomheder gennem digitale og enkle løsninger. I Norge leverer TDC Group mobil, tv og bredbånd til norske hjem via selskabet Get, der er Norges hurtigst voksende bredbåndsudbyder.