TDC henter nye koncerndirektører internt

Det bliver to af TDC Groups egne folk, der kommer til at stå i spidsen for koncernens to store erhvervsområder, hhv. Erhverv og Nordic/Wholesale.

Jens Munch-Hansen bliver ny koncerndirektør for Erhverv, hvor han afløser Eva Berneke, der skal være adm. direktør for KMD A/S.

Som afløser for Jens Munch-Hansen som koncerndirektør for TDC Nordic og Wholesale har TDC valgt Asger Hattel, som indtil i dag har været direktør for ’Large and Medium Businesses’ i TDC Erhverv.

”Vi har haft mange tunge og gode eksterne kandidater i spil til disse job, men vi er endt med at vælge interne kandidater. Vi sikrer os, at vi får to stærke profiler, som kender TDC indefra samtidig med, at de begge kommer med friske øjne på deres respektive områder. Jeg glæder mig over, at vi har stærkt talent, der over-matcher de bedste eksterne kandidater, og det betyder også, at vi uden forsinkelser kan køre videre med de planer, vi har for begge forretningsområder,” siger koncernchef Carsten Dilling, TDC Group.

Jens Munch-Hansen har været i TDC siden 2009 og har tidligere været ansat i IBM A/S, hvor han i en årrække var administrerende direktør for IBM i Norden og sidst sad som Vice President for IBM Sales and Business Development North East Europe. Asger Hattel kom i 2009 til TDC som direktør i Erhverv. Tidligere var han fem år i GN Resound, heraf to år som CEO for GN Resound i Australien, og før det otte år som konsulent og associate partner i McKinsey.

Jens Munch-Hansen og Asger Hattel tiltræder den 1. marts 2014.

TDC kan med over 280.000 km fiber-, kobber- og coaxkabler forsyne samtlige danske husstande med telefoni og internet. Sammen med Danmarks mest stabile mobilnet på tværs af både 2G-, 3G- og 4G-teknologierne tilbyder TDC mobildækning til ca. 99 pct. af Danmark. TDC forbinder Danmark