TDC Hosting runder halv milliard i omsætning

TDC Hosting, der er et datterselskab af TDC, oplevede stor salgsfremgang i 2012. Således opnåede selskabet en omsætning på 504 millioner kroner i de nordiske lande, hvilket er 22 pct. mere end året før.

Størstedelen af TDC Hostings omsætning kommer fra store private og offentlige kunder, som outsourcer driften af deres IT-infrastruktur. I stedet for at kunderne selv håndterer driften med IT-medarbejdere og IT-udstyr, lader de driften blive håndteret af TDC Hosting, som har et driftscenter i Aarhus samt flere datacentre i Norden.

- Vi kom godt ud af 2012, hvor vi oplevede to-cifrede vækstrater på både det danske og nordiske marked. Hosting-markedet er generelt i vækst, men vi vokser hurtigere end selve markedet, hvilket viser, at vi tager flere kunder ind end vores konkurrenter, fortæller adm. direktør Jesper Bak Olesen fra TDC Hosting.

I november 2012 præsenterede TDC en ny strategi på erhvervsmarkedet, hvor koncernen styrkede sit fokus på at skabe sammenhængende løsninger. Det indebærer blandt andet, at TDC Hosting indgår i tilbud til kunderne, hvor selskabet håndterer driften af løsninger fra TDC Erhvervs teleprodukter og NetDesigns skræddersyede netværksløsninger.

- Der er ingen tvivl om, at TDC Hosting sammen med TDC Erhverv og NetDesign tilbyder kunderne helt unikke løsninger på tværs af infrastrukturer, hvilket giver os en stor fordel på markedet, siger Jesper Bak Olesen.

TDC Hosting opnåede i 2012 et EBITDA-driftsresultat på 140 millioner kroner.

• erhverv

TDC kan med over 280.000 km fiber-, kobber- og coaxkabler forsyne samtlige danske husstande med telefoni og internet. Sammen med Danmarks mest stabile mobilnet på tværs af både 2G-, 3G- og 4G-teknologierne tilbyder TDC mobildækning til ca. 99 pct. af Danmark. TDC forbinder Danmark.