​TDC: Så sluk dog telefonen engang imellem!

De unge skal turde slukke telefonen engang imellem, siger Jens Aaløse, koncerndirektør i TDC Group, som optakt til Ungdommens Folkemøde d. 7.- 8. september i Søndermarken på Frederiksberg. Her sætter TDC Group medieafhængighed, mobning og god tone på de sociale medier til debat.

For mange unge er det fedt at hænge ud med vennerne på de sociale medier på smartphonen. Men desværre er der også en del unge, der kan have svært ved at finde balancen mellem at være på telefonen og bare at være tilstede. Og mange unge oplever også problemer med en rå tone og mobning på de sociale medier:

-Med vores debatter på Ungdommens Folkemøde sætter vi ord på de udfordringer, som de sociale medier kan give de unge, som blandt andet handler om at turde slukke telefonen engang imellem. Som Danmarks største leverandør af digitale forbindelser er vi naturligvis glade for, at de unge bruger vores netværk meget, men det er samtidig vigtigt for os at tage medansvar for, at de unge finder en god balance imellem de digitale og fysiske fællesskaber, forklarer Jens Aaløse, koncerndirektør fra TDC Group.

TDC Group tilbyder de unge at deltage i en række debatter, blandt andet med eksempler fra tv-serien SKAM, hvor digitalisering, medieafhængighed, fællesskab og sociale spilleregler online sættes på dagsordenen. Debatterne er udviklet i samarbejde med ENIGMA Kommunikationsmuseum og får deltagelse af en række prominente personligheder som f.eks. bloggeren Mascha Vang, folketingsmedlem Peter Hummelgaard Thomsen (S), youtuber’en Kristine Sloth, journalisten Abdel Aziz og koncerndirektør Jens Aaløse.

Unge giver andre unge gode råd om digitale fællesskaber
Men indsatsen for at finde en god balance imellem de digitale og fysiske fællesskaber stopper ikke ved Ungdommens Folkemøde. På en workshop om fredagen i samarbejde med Danske Skoleelever opfordres de unge til at komme med gode råd til andre unge om, hvordan man kan sikre det gode fællesskab online. Planen er, at de gode råd efterfølgende skal kunne bruges af andre unge:

-Det er de unge, der i fremtiden skal føre de digitale fællesskaber videre. Vi giver dem muligheden for at definere, hvordan fællesskabet skal udvikle sig og fungere, og vi sørger for, at de gode råd efterfølgende kan blive brugt af mange andre unge. At sikre gode digitale fællesskaber er en høj prioritet hos os, både nu og i fremtiden, siger Jens Aaløse, koncerndirektør, TDC Group.

Thomas Skov er vært og ordstyrer for alle TDC Groups arrangementer, der finder sted i telt A6, hvor man også kan oplade mobilen, høre musik fra SKAM samt teste sine mobilvaner. TDC Group er desuden netværkspartner for Ungdommens Folkemøde og leverer i den forbindelse 20 trådløse hotspots med adgang til WiFi rundt omkring på festivalpladsen.

TDC Group forbinder danskerne og har en klar ambition om at gøre det enklere og bedre for kunderne at få adgang til digitale tjenester og indhold. Virksomheden er Danmarks foretrukne udbyder af kommunikations- og underholdningstjenester i hjemmet og på farten. YouSee, Telmore, Fullrate og Blockbuster giver danskerne hurtig og let adgang til massevis af musik, film og tv på alle platforme når som helst og hvor som helst. TDC Erhverv skaber fremtidens vækst i såvel store som små danske virksomheder gennem digitale og enkle løsninger. I Norge leverer TDC Group mobil, tv og bredbånd til norske hjem via selskabet Get, der er Norges hurtigst voksende bredbåndsudbyder.