TDC vinder stor kommune i Sverige

TDC skal de kommende tre år levere telefoni til den svenske kommune Västerås. Aftalen omfatter fastnettelefoni, mobiltelefoni, mobilt bredbånd, omstillingsløsning og hardware.

- Kontrakten med Västerås viser meget fint, hvilken bred vifte af produkter vi kan tilbyde vores nordiske kunder, ligesom den endnu engang bekræfter, at TDC er en stærk spiller på det svenske marked, fortæller koncerndirektør Jens Munch-Hansen fra TDC Nordic.

Kontrakten har en værdi af cirka 21 millioner kroner og løber i tre år, men der er mulighed for en to-årig forlængelse.

- Vi har de senere år oplevet pæn fremgang i Sverige, hvor vi år efter år har vundet markedsandele på erhvervsmarkedet, og aftalen med Västerås bidrager til, at vi kan fortsætte denne tendens, siger Jens Munch-Hansen.

I 2011 omsatte TDC for 2,4 milliarder kroner på det svenske marked, som er TDC’s største marked uden for Danmark.

TDC Nordic opererer udover Sverige også i Norge og Finland. TDC har som det eneste teleselskab i Norden et fibernet, der dækker alle de fire nordiske lande Danmark, Finland, Norge og Sverige. Det er et såkaldt IP-VPN-netværk, som giver kunder et lukket og derfor sikkert kredsløb mellem deres computere.

• ledelse og talsmænd
  • sverige
  • norden
  • nordic

TDC kan med over 280.000 km fiber-, kobber- og coaxkabler forsyne samtlige danske husstande med telefoni og internet. Sammen med Danmarks mest stabile mobilnet på tværs af både 2G-, 3G- og 4G-teknologierne tilbyder TDC mobildækning til ca. 99 pct. af Danmark. TDC forbinder Danmark.