Storytel skal levere online lydbøger til Telias kunder

Hvorfor ikke lytte til Lars Keplers ’Stalker’, mens du kører bil eller løber en tur? Eller blive klogere på alt fra business til babypsykologi, mens du lægger tøj sammen? Fra i morgen kan Telia-kunder streame flere end 10.000 lydbøger online, når Storytel bliver tilgængelig via selskabet.

Telia har indgået en aftale med lydbogs-streamingtjenesten Storytel, som betyder, at selskabets kunder fra i morgen kan få adgang til et omfattende katalog af danske og internationale bogudgivelser – fra nye krimier og klassiske romaner til tidens hypede digte og mest elskede børnebøger.

Relevant kvalitetsindhold er en stadig vigtigere del af enhver mobiltjeneste, og samarbejdet med den måske mest innovative spiller inden for lydbogsstreaming, Storytel, glæder privatkundedirektør Christoph Nørgaard:

”Den nye aftale betyder, vi nu kan tilbyde en endnu bredere vifte af kvalitetsunderholdning, der også inkluderer Spotify til musikelskerne samt Telia TV og HBO Nordic til at mætte behovet for tv, film og serier. Det betyder, at vi som teleselskab kan appellere til endnu flere danskere og udvide den verden af underholdning, vi har skabt via tjenesterne. Vi vil nemlig ikke blot levere minutter og GB – vi vil levere underholdning.”

Storytel er en digital abonnementsservice, hvorigennem brugerne kan streame lydbøger. Man downloader blot en app (iPhone og Android) og opretter et abonnement. Storytel minder om Spotifys musikservice, da man kan lytte, så meget man vil. Bøgerne streames i mp3, og man kan endda lytte til bøger offline og dermed tage Storytel med sig, fx når man flyver.

”Man kan høre sine lydbøger offline og have flere bøger i gang samtidigt, så der både kan streames godnathistorier til børnene og tygges spændende krimier. Det er et meget stærkt produkt, som vi glæder os til at tilbyde vores kunder. Storytel er ambitiøse, og vi tror meget på tjenesten”, siger Christoph Nørgaard.

Storytel bliver tilgængelig via Telia fra onsdag den 12. november, hvor kunderne kan vælge at inkludere Storytel i deres abonnement.

Kunder med mobilabonnementet 4EVERYTHING Premium kan vælge mellem enten Telia TV, HBO eller Storytel i 12 måneder som supplement til Spotify, som er en fast bestanddel af pakken.

Storytel kan desuden tilkøbes alle abonnementer til en fordelagtig pris på 79 kr./md. mod den vejledende udsalgspris på 99 kr./md.

• abonnementer
  • smartphone
  • telia
  • storytel