Telia i offensiv på tv-markedet

Telia lancerer i dag et nyt tv-produkt, som i modsætning til den gængse salgsmodel ikke forudsætter, at man i forvejen er bredbånds- eller mobilkunde hos selskabet. Telia TV er live tv, tv on demand og lejefilm direkte på mobil, tablet og laptop.

Telia TV har hidtil været tilgængelig for bredbåndskunder, som kunne få adgang til tv-produktet via en set top boks, der blev sat til bredbåndsforbindelsen og fjernsynet. Telia bryder nu med markedstraditionen og giver danskerne mulighed for at købe Telia TV som selvstændigt produkt til mobiler, tablets og laptops.

Som kunde har man med Telia TV frihed til selv at vælge, hvordan man vil forme sit tv-produkt – både med hensyn til indholdet, altså kanaler, og hvor man vil have adgang til det.

”Vi er stolte af at lancere Telia TV, som er tv, som det burde være. Kundernes frihed er det altafgørende punkt, fordi vi ønsker at bryde med markedets uskrevne regler og frigive de stavnsbundne danskere ved at give dem mulighed for at købe Telia TV som stand-alone produkt. Sådan har markedet ikke hidtil fungeret, men hvorfor skulle vi ikke turde udfordre det grundlæggende og i stedet give danskerne friheden til selv at vælge?” spørger Christoph Nørgaard, privatkundedirektør i Telia.

Telia TV på mobil, tablets og laptop henvender sig til dem, som gerne vil have tv-oplevelsen med sig, hvad enten det er på kondicyklen i motionscentret, i bussen på vej hjem fra arbejde eller på værkstedet, mens bilen får vinterdæk på.

”Det er først, når vi adskiller indholdet fra tilgangen, at vi virkelig liberaliserer markedet. Det mobile netværk er nu så stærkt og kan nu levere så høje hastigheder, at vi ikke længere kun skal tænke på tv som noget, der kommer via kobber-forbindelser i jorden. I alt for lang tid har de største spillere fået lov til at diktere markedet, men det er det, vi nu vender op og ned på,” siger Christoph Nørgaard.

Foruden tv via mobil, tablet og pc er Telia TV naturligvis også tilgængeligt på fjernsynet derhjemme via en bredbåndsforbindelse og set top box, men det er ikke en forudsætning. Senere vil kunderne også kunne få indholdet fra de mobile enheder op på fjernsynet i hjemmet.

Løsningen byder også på andre smarte funktioner, hvor det fx er muligt at starte udsendelser forfra, så man aldrig mere går glip af starten. Telia TV giver også mulighed for at leje de nyeste titler i filmbiblioteket. Telia TV starter fra 79 kroner om måneden.

• app
  • streaming