TeliaSonera og Telenor trækker sig fra fusion i Danmark

TeliaSonera og Telenor meddeler i dag, at parterne trækker deres ansøgning om den påtænkte fusion af deres respektive virksomheder i Danmark tilbage. Selskaberne har ikke kunnet nå til enighed med EU-Kommissionen om acceptable vilkår for at fortsætte planen om at skabe en robust teleoperatør.

I december 2014 nåede TeliaSonera og Telenor til enighed om at fusionere deres danske forretninger. Det nye selskab ville have skabt en teleoperatør, som kunne have øget investeringerne i netværk og teknologi til glæde for de danske kunder.

”Vi har hele tiden været stærke fortalere for, at der er behov for at øge investeringsniveauet i Danmark. Efter vores mening ville en operatør med større kundebase og evne til at konkurrere og investere kunne sikre, at kunder og virksomheder ville drage fordel af bedre kvalitet og dækning samt højere hastigheder,” siger Robert Andersson, Executive Vice President and Head of Region Europe i TeliaSonera.

Imidlertid er fusionsforhandlingerne nu nået til et punkt, hvor det ikke længere er muligt at opnå godkendelse af den påtænkte fusion.

“I begge virksomheders interesse har vi fundet det nødvendigt at agere beslutsomt. TeliaSonera og Telenor vil fortsat konkurrere og levere produkter og services på det danske marked gennem vores respektive danske virksomheder,” siger Kjell Morten Johnsen, Executive Vice President and Head of Telenor Region Europe.

TeliaSonera og Telenor fortsætter nu med at se på de strategiske muligheder på det danske marked.

Telefonkonference for analytikere og medier kl. 9 a.m. CET

TeliaSonera inviterer til konferencekald med TeliaSoneras CFO, Christian Luiga.

Dial-in number: +44 (0) 1452 560304

Access code: 37601449

Man kan også høre konferencen bagefter og indtil 17. september 2015

Replay number: +44 (0) 1452 55 0000