TORVEHALLERNE KOGER OP TIL MADFESTIVAL

1000 tarteletter til en ti’er, et storslået krebsegilde og en pølseudstilling med slagtere fra hele verden. Det er blot nogle af de smagsoplevelser du kan sætte tænderne i, når Torvehallerne fyrer op under torvepladsen under Copenhagen Cooking & Food Festival 18. til 27. august.

Sammen med resten af København, får Torvehallerne byen til at syde og boble af velsmag under Københavns største madfestival, Copenhagen Cooking & Food Festival. Og vi tør godt love, at der er noget for enhver smag på torvepladsen, der byder på en række appetitvækkende events:

Søndag 20. august: Wurst Gallery (Butcher’s Manifesto)
En kurateret og iscenesat udstilling af pølser med slagterhåndværkere fra hele verden. Søndag indtager 50 internationale slagterstjerne torvet og deler ud af smagsprøver på deres pølser og tilbereder slagtermåltidet Butcher’ Plate. Kig forbi og hyld slagterlauget Butcher’s Manifesto!

Torsdag 24. august: 1000 Torsdagstarteletter til en ti’er (Omegn)
Omegns berømte torsdagstarteletter fylder år. Det fejrer Martin Pedersen, der står bag de hjemmebagte godbidder, ved at rykke ud på torvet og sælge 1000 tarteletter for en 10’er (pr. stk.). Her får han selskab af Herslev Bryghus, der skænker øl til lejligheden.

Fredag 25. august: Pizzaskole (Gorm’s)
Tag plads på skolebænken, når Gorm's forvandler pladsen til ét stort pizzeria, og inviterer dig med i køkkenet. Lær at lave den perfekte pizzadej, top den med dit favoritfyld eller lav en pizza med spræl i, når Gorm i samarbejde med Hav lægger i pizzaovnen til at tage fiskepizza til et helt nyt niveau.

Lørdag 26. august: Krebsegilde (Hav2Go)
Sisse & Co. fra Hav2Go inviterer til storslået krebsegilde med alt hvad det indebærer. Tag plads ved langbordet og mæsk dig i de friskfangede krebs, der bliver kogt i gryder på torvet før de går bordet rundt. Vælg mellem forskellige krebsehaleretter med et twist, skyl ned med snaps, og syng med på de berømte drikkeviser.

Sulten efter mere? Bare rolig, der er mere på menuen:
Kend din østers (19/8) • Boglancering med Plantbasedbirdie (19/8) • Wurst Gallery (20/8) • Dessertmiddag (22/8) • Hindbærdag (22/8) • 1000 torsdagstarteletter til en ti’er (24/8) • Pizzaskole (25/8) • Klør & Klezmer (25/8) • G&Te-workshop (25/8) • Krebsegilde (26/8). Læs mere om Torvehallernes program HER

Hvad: Copenhagen Cooking & Food Festival i Torvehallerne
Hvornår: 18. – 27. august 2017
Hvor: Torvehallernes udendørstorv, Frederiksborgvej 21, 1360 København K
Yderligere oplysninger kontakt: Content Manager, Mathilde Thykier, mat@torvehallernekbh.dk, tlf. 4199 775

• Mad, drikke

• madfestival
  • marked
  • copenhagen cooking & food festival
  • oplevelser
  • høstmåned
  • høst
  • august
  • events
  • aktiviteter
  • mad
  • sommer
  • torvehallernekbh
  • festival
  • torvehallerne

Torvehallerne er en åben markedsplads med fokus på mangfoldighed, forskellighed, smag og kvalitet. Udgangspunktet er en grundlæggende respekt for råvarer, måltider og madkulturer. Nøgleordene er kvalitet, friskhed og tilgængelighed til glæde og til gavn for alle - fra producent til forbruger. En fast destination for alle storbyens beboere og besøgende fra nær og fjern.

Mathilde Thykier

Pressekontakt Kommunikationsanvarlig Kommunikation, presse +45 41 99 77 59