Travellink tager skridtet ind i Rusland

Nu tager Travellink, Nordens førende internetrejsebureau et stort step ind på det hurtigt-voksende russiske marked. Travellink indgår sammen med Opodo, eDreams og Go Voyages i Europas største internetrejsebureau eDreams ODIGEO.
Med tæt på 77 millioner internetbrugere bliver Rusland selskabets største og vigtigste marked, hvor online-salget af rejser øges med 50 procent årligt.

Indtoget i Rusland indgår i Travellinks strategi om at fortsætte ekspansionen på det internationale marked. Målet i Rusland er, at man på rekordtid vil indtage en ledende position.

– Vi vil fra start tage den ledende rolle på det russiske marked. Derfor tilbyder vi det største udvalg af rejser til den bedste pris og med høj kvalitet. For at kunne klare det har vi foretaget store investeringer i teknologi og i personale, som skal hjælpe os med at skræddersy rejser på det russiske marked, fortæller Peter Carlsson, vd Travellink.

Med det skræddersyede website (www.edreams.com.ru) tilbyder man rejser fra flere end 440 flyselskaber og mere end 240.000 hoteller på 40.000 destinationer rundt om i verden.

Det russiske online-marked har et enormt potentiale. Med 77 millioner internetbrugere er de størst i Europa og en af de største i BRIC-landene (Brasilien, Rusland, Indien, Kina og Sydafrika).

– 55 procent af den russiske befolkning er internetbrugere, og andelen vokser hurtigt. Det betyder store muligheder og udfordringer for os, ved Peter Carlsson.

Det russiske rejsemarked omsætter totalt 53 milliarder euro, hvilket er 60 procent af rejsemarkedet i Østeuropa. Ruslands online-marked, som vokser med 50 procent per år, omsætter i dag for 7,5 milliarder euro. E-handlens udvikling har været mageløs i Rusland. Andelen af befolkningen som handler på nettet er øget fra 14 procent i 2009 til 60 procent i 2011. Med den takt i tilvæksten placerer Rusland sig før lande som Frankrig, Brasilien og Sydkorea. Det viser ”Phocuswright Report for Eastern Europe 2012”.

Med lanceringen i Rusland dækker eDreams ODIGEO alle relevante markeder rundt om i verden. De seneste to år er selskabet vokset med 12 lande. Det betyder, at eDreams ODIGEO nu findes på fem kontinenter. Her kan de, der taler dansk, svensk, finsk, norsk, polsk, islandsk, engelsk, spansk, fransk, italiensk, tysk, portugisisk, græsk, tyrkisk, hollandsk og nu endda russisk booke deres rejse.

Yderligere information:
Peter Carlsson,
vd Travellink
Mobil: +46 70-511 81 52
E-mail: peter.carlsson@travellink.com

• Finans

• edreams
  • fly
  • odigeo
  • opodo
  • rejse

Travellink er Nordens ledende internetrejsebureau med aktiviteter i Sverige, Norge, Danmark og Finland. Selskabet har tre forretningsområder: privatrejser og forretningsrejser samt konference & event. Travellink indgår sammen med eDreams, Go Voyages og Opodo i eDreams ODIGEO, Europas største internetrejsebureau. eDreams ODIGEO er repræsenteret i totalt 43 lande i Europa, Nordamerika, Sydamerika, Asien, Afrika, og Oceanien. Selskabet tilbyder et bredt udvalg af fly, hoteller og udlejningsbiler samt kombinationen af fly og hotel.

Peter Hellström

Pressekontakt Presseansvarlig +46 (0)73 773 6041