​Verdensmesterskab får logo designet i Trekantområdet

I 2020 skal Trekantområdet være vært for VM i orienteringsløb. Begivenheden har netop fået sit eget logo – og det er selvfølgelig designet i værts-området.

Når verdens 500 bedste orienteringsløbere om mindre end 3 år mødes for at afgøre verdensmesterskaberne, bliver det med løb i både Fredericia, Vejle og Kolding midtbyer. Verdensmesterskabet i 2020 bliver nemlig det første mesterskab, hvor der udelukkende løbes sprintløb, som foregår inde i byerne. Det betyder, at mesterskabet bliver meget synligt i bybilledet.

Men allerede nu skal begivenheden sættes på landkortet, så deltagerne får den størst mulige opbakning fra publikum. Derfor har mesterskaberne WOC 2020 nu fået sit eget logo Og det er selvfølgelig designet i Trekantområdet af reklamebureauet Mediegruppen.

- Med WOC 2020 vil vi skabe opmærksomhed om orienteringssporten og byerne samt udvikle klubberne. De første streger til logoet tog udgangspunkt i værdiordene vilje, overblik og koncentration, som afspejler sporten og dens udøvere. Ambitionen var også, at gøre logoet både simpelt, stramt og genkendeligt, siger Susanne Højholt, Event Director og bestyrelsesmedlem i Kolding Orienterings Klub.

Logoet er et løberikon skabt ud fra kort, veje og rutegrafik. Den meget stramme figur får fart ved at blive vippet 45°.

Fakta:

Dansk Orienterings-Forbund søgte om værtskabet for VM 2020 i samarbejde med Trekantområdet Danmark, Fredericia, Vejle og Kolding Kommune samt Sport Event Denmark. Mesterskabet blev tildelt i 2016 og arbejdet er allerede godt i gang. Verdensmesterskaberne skal løbes i juli 2020 i urbane miljøer, og der kommer til at være ét løb i henholdsvis Kolding, Fredericia og Vejle.

Fem orienteringsklubber i Trekantområdet skal være med til afviklingen: OK Gorm i Jelling, OK Snab i Vejle, Kolding Orienterings Klub, Orienteringsklubben FROS i Fredericia og OK Melfar i Middelfart.

• sport&event
  • woc2020