Trip Trap WoodCare fjerner MI fra alle produkter

Gennem længere tid har Trip Trap arbejdet på at finde en erstatning til konserveringsmidlet methylisothiazolinone (MI) der, som senest påpeget i Kontant på DR, kan være allergifremkaldende og anvendes bl.a. i kosmetik og maling.

Methylisothiazolinone eller MI har tidligere været anvendt i enkelte af Trip Trap WoodCares produkter, da der hidtil ikke har været nogen brugbare alternativer. Det er nu lykkedes Trip Trap WoodCare at finde en løsning, så vi allerede nu er stoppet med at producere Trip Trap produkter med MI.

Det er Trip Trap WoodCares klare mission fortsat at være ”Naturally No1” inden for miljøvenlige træplejemidler, hvilket vores forudseende indsats mod MI viser. Vi var, allerede inden DR viste Kontant, i gang med at finde alternative løsninger til konservering af de produkter, som tidligere indeholdt MI, hvorfor vi efter afslutning af testen i vores laboratorie allerede er stoppet med at anvende MI i produktionen.

• Byggeindustrien, branchespørgsmål

• dr1
  • danmarks radio
  • kontant
  • mi
  • methylisothiazolinone
  • trip trap woodcare

Om Trip Trap WoodCare

Udvikler, producerer og markedsfører et komplet program til grundbehandling og pleje af træoverflader til konsumentmarkedet såvel som til det industrielle marked for overfladebehandling.

Firmaet er markedsledende på det danske konsumentmarked samt på en række eksportmarkeder. Industriprodukterne sælges til ledende parket- og møbelfabrikker i Europa, Kina, Sydøstasien og USA. Produkterne markedsføres og sælges i udlandet under varemærket ’WOCA Denmark’.

Se mere på www.triptrapwoodcare.dk.

Jesper Vendelbo

Pressekontakt Salgschef, Danmark 61208372