Debatmøde: Børn og unge der vokser op i hjem med misbrug

OMEP Danmark inviterer sammen med TUBA, Socialpolitisk Forening Hovedstaden og UCC, Pædagoguddannelsen København til debatmøde torsdag 29. januar 2015, kl. 17.00-19.00 i Auditoriet, Strandvejen 93, København Ø

Programoversigt:

Psykoterapeut Trine Christensen fra TUBA giver en generel introduktion til misbrugsfamilien, dens mønstre og dynamikker. Hvilke roller tager børnene typisk på sig, hvordan udspilles de og hvordan påvirker det deres liv i øvrigt. Hvilke signaler hos barnet skal jeg være opmærksom på og hvordan skal jeg forstå dem? Hvordan hjælper jeg barnet/ den unge bedst muligt?

En ung fra TUBA vil herefter fortælle sin historie.

Spørgsmål & debat.

Undervejs vil der være et musikalsk indslag ved Line Spinkel Larsen (obo) og Ulrik Spinkel Thomsen (klarinet).

Praktisk:

Mødet henvender sig til pædagoger, pædagogmedhjælpere, pædagogstuderende og andre med interesse for pædagogik, børn og unge.

Deltagelse er gratis for medlemmer af OMEP, Socialpolitisk Forening og pædagogstuderende. For andre koster det 50 kr.

Af hensyn til det praktiske arrangement bedes man tilmelde sig mødet senest mandag 26. januar på mailadressen: sgl@bupl.dk og indbetale evt. deltagergebyr på OMEP’s konto i Arbejdernes Landsbank reg.nr: 5301 kontonr: 0925997 med bemærkning ”OMEP 29/1” og navn på deltager/e.

• Sociale spørgsmål

• pædagogik