Naturen giver inspiration til bedre og hurtigere sliberesultater.

"Sia FiboTec er et revolutionerende produkt med så mange fordele i forhold til de andre standardrondeller på markedet", siger Göran Nyberg, nordisk produktchef hos Tyrolit. "Et stigende antal brugere opdager fordelene, og siden vi lancerede rondellen i stilhed for næsten to år siden, har vi allerede en markedsandel på næsten 7 %, uden at have gjort noget som helst. Dette resultat er udelukkende opnået via fagfolk som har anbefalet produktet til hinanden".

Goran siger, at der er et hulmønster på sliberondellen, der adskiller Sia FiboTec fra andre rondeller. De har set på, hvordan naturen er udformet, og der ér et mønster, der konstant går igen: en spiralform, som blandt andet findes i solsikker, skaller, orkaner og galakser.

"Det er de mange små huller, som sidder i en spiralform, der er hemmeligheden bag alle fordelene ved vores produkt", siger Goran. Han tæller dem, en ad gangen:

• 1.Mindre støv - takket være de mange små huller placeret i det særlige mønster, suges støvet op meget hurtigt, hvilket markant reducerer støvmængden både på slibefladen og i luften.
  • 2.Ingen tilstopning - støvet tilstopper ikke hullerne, fordi det opsuges hurtigt og danner således heller ingen støvophobning under rondellen.
  • 3.Glattere resultat - Da der ikke ophobes støv under rondellen, bliver sliberesultatet meget glattere.
  • 4.Længere holdbarhed - Rondellerne slides ikke så hurtigt, og skal derfor ikke udskiftes så ofte.
  • 5.Hurtigere resultat - Takket være glatheden er det ikke nødvendigt at fjerne støvophobninger eller skifte skiver, så ofte kan man arbejde op til 50 % hurtigere.
  • 6.Sliberondellerne virker på alle bagplader.

Efter at have lanceret den nye sliberondel FiboTec på det svenske marked, fokuserer Tyrolit nu aktivt på at øge salget hos de to primære målgrupper for produktet på det svenske marked: autolakerer og virksomheder inden for møbel- og køkkenfremstilling/renovering og tømrerarbejde.

Det første skridt er VIP-check: en kampagne rettet direkte til autolakererer, hvor Tyrolits teknikker Lasse Jansson-Bougt kommer ud og demonstrerer fordelene ved at arbejde med SIA Fibotec i praksis. Han hjælper med instruktioner og træning og er klar til at give råd og besvare spørgsmål.

"Vi vil også blive meget mere synlige i butikkerne", slutter Göran. "Vi har været lidt dårlige til at vise os frem, men med et af de absolut bedste produktudvalg inden for skæring og slibning, har vi alle muligheder for at udvikle både os selv og vores kunder".

• industri
  • slibe
  • metall
  • fibotec