TYROLIT ANNONCERER X-LOCK-KOMPATIBILITET: EN REVOLUTION INDEN FOR OPSPÆNDINGSTEKNIK

Schwaz i Tyrol, Østrig, januar 2019:

I januar i år lancerede Bosch sin nye opspændingsteknik til montering af skiver til en række af sine vinkelslibere. Systemet ved navn X-LOCK gør op med 80 års stilstand inden for opspændingsteknikken og stræber mod at revolutionere markedet for eldrevet værktøj.

Via en simpel klikmekanisme monteres en skive, f.eks. en skæreskive, på en X-LOCK-vinkelsliber, på få sekunder. Skiven skal have et særligt beslag for at fungere sammen med X-LOCK, og TYROLIT er en af de første producenter af slibeprodukter, der integrerer beslaget i sit sortiment af skiver.

X-LOCK gør det enkelt at skifte skiver og løser mange problemer i andre systemer.Traditionelle opspændingssystemer er ofte forbundet med problemer; eksempelvis kan spændeflanger blive slidt ned, flanger kan være vanskelige at fjerne, og hvis de er spændt forkert, kan personskader opstå.

“Med vores nye sortiment af X-LOCK-kompatible skiver, tilbyder TYROLIT den højeste kvalitet inden for skæreskiver, flapdisks og slibeskiver til brugere af Bosch-elværktøjer,” siger Christian Unterberger, Product Manager hos TYROLIT. “Vi er meget glade for at være en del af denne teknologi og ser frem til at udvikle flere produkter til X-LOCK-systemet.”

TYROLIT X-LOCK-produkter vil være tilgængelige fra 01.04.2019. Kontakt din lokale TYROLIT-forhandler for yderligere information.

• industri
  • rustfrit
  • x lock

Tyrolit er en af verdens største producenter af værktøjer til slibning, skæring, savning, boring og afretning samt leverandør af værktøjer og maskiner, der er synonym med høj kvalitet, innovative løsninger og stor erfaring. Vi investerer løbende i udvikling af nye teknologier, der er tilpasset de behov, vores kunder og omverdenen har, med fokus på miljøvenlig teknologi. Virksomheden har 29 produktionsanlæg i 13 lande og opererer i mere end 65 lande. Vi var i 2018 omkring 4.600 medarbejdere, havde en omsætning på omkring 600 millioner Euro og er en del af Swarovski Group. Vi har hovedsæde i Schwaz, Østrig. www.tyrolit.com