NYHED: Genanvendeligt og miljøvenligt Landscaping kunstgræs

Unisport lancerer nu en ny kunstgræs type til Landscaping - Saltex Active, og vores nye faldunderlag - Safegrass Eco. Med disse to produkter kan vi nu tilbyde markedet et komplet genanvendeligt kunstgræssystem til legepladser, skoler og andre aktivitetsområder.

Saltex Active og Safegrass Eco er vigtige elementer i vores bestræbelser på at forbedre den samlede livscyklus for kunstgræssystemer baseret på et bæredygtigt miljøperspektiv.

At være i bevægelse er grundlaget for vores folkesundhed. Det er derfor ekstra vigtigt, at aktivitetsområderne er tilgængelige for alle, herunder handicappede. Kunstgræs inspirerer til idræt og bevægelse til både børn og voksne - hele året rundt.

Kunstgræs og faldunderlag med fokus på bæredygtighed og miljø

Safegrass Eco faldunderlag er lavet af et meget holdbart og genanvendeligt materiale. Under fremstillingen er ikke benyttet kemikalier, som er skadelige for hverken mennesker eller miljøet. Systemet består af Power Playground, en ny type genanvendelige elastiske måtter placeret under kunstgræsset Saltex Active, en nyudviklet kunstgræs med PU-bagside fremstillet på Unisports fabrik i Finland.

Det elastiske faldunderlag er lavet af genanvendeligt termisk bundet polyolefin, EPP, og har en unik evne til at beholde sin form. Tykkelsen af konstruktionen kræver minimal bygningshøjde og har optimal dræning. Med SafeGrass Eco er det også muligt at styre vandstrømmen på beton eller asfalt. Faldunderlaget kræver også 40% mindre råmateriale under fremstillingen.

Ved limning af kunstgræsset benyttes polyurethan lim, som ikke nedbrydes i naturen. Kunstgræsset fås i 9 forskellige farver, hvilket giver stor mulighed for kreative idéer og attraktive overflademønstre.

Med Saltex Active / Safegrass Eco får du et produkt som;

• Er 100% genanvendeligt
  • Overholder REACH-kravene
  • Overholder EN 1176-1 og EN 1177 standarder
  • Fås i flere tykkelser for at overholde reglerne om faldunderlag