Unisport lancerer 100% miljøvenligt infill materiale til kunstgræs

Den førende markedsleder indenfor idrætsfaciliteter i Norden introducerer nu en verdensnyhed; en innovation, som fuldstændigt vil forandre markedet indenfor kunstgræs: SALTEX BIOFILL™ - et 100% naturligt og miljøvenligt infill materiale til kunstgræs. Det nye infill er verdens første komplet organisk og fuldt biologisk nedbrydeligt infill granulat.

SALTEX BIOFILL ™ er en del af det FIFA-godkendte SALTEX LEGACY ™ kunstgræs system.

"Som en del af et kunstgræs systemet, er det nye infill materiale udelukkende fremstillet af organiske materialer og 100% genanvendeligt. Infill materialet er certificeret biologisk nedbrydeligt og har mange genanvendelsesmuligheder. Vi har skabt mange test-installationer i forskellige lande og tilbagemeldingerne fra brugere og spillere har været positive. Endelig kan vi sige, at vi har udviklet det mest miljøvenlige kunstgræssystem på markedet, og vi kan ikke vente med at dele det med verden " siger Anjo van der Wende, Unisport Business and Development Manager Kunstgræs.

"Vi tror på løbende udvikling og kvalitetskontrol af vores produktsortiment samt et tæt samarbejde med atleter, leverandører af råmaterialer og testlaboratorier. Desuden har vi et genanvendelsesprogram for vores nuværende kunstgræsbaner, så vi kan maksimere graden af genanvendelse til alle dele af kunstgræsbanerne," nævner Van der Wende.

Unisport skaber innovative og miljøvenlige løsninger og fokuserer på ansvarligt at udvikle bæredygtige idrætsfaciliteter. Da kunstgræs industrien fortsætter med at udvikle sig, udvikler Unisport sammen med sine partnere kunstgræs produkter, der er af højeste kvalitet, mere holdbare, mere økologiske og giver de bedste spilleforhold for atleter på alle niveauer.

Unisports vision er at være med til at skabe et sundere samfund ved at få folk til at bevæge sig. "Vi ønsker at skabe de bedste betingelser for idræt, og sammen med vores kunder skabe et sundere samfund gennem mere motion og bevægelse. Miljøet og folkesundheden er yderst vigtigt i vores daglige drift og en del af alle vores forretningsområder. Vi udvikler konstant produkter og fremstillingsmetoder, der sikrer et grønnere miljø, "siger Petteri Laaksomo, administrerende direktør for Unisport.

Unisport har leveret og monteret mere end 1.000 kunstgræs baner i Norden, og er en af de få producenter, der anbefales af FIFA.

For yderligere information:

Petteri Laaksomo, CEO, Unisport, +358 50 552 5255, petteri.laaksomo@unisport.com

Anjo van der Wende, Unisport Business and Development Manager Artificial Turf, Unisport, +31 650 449 270, avdwende@saltex.fi

Jan Lyngemark, Head of Sales, Unisport, +45 5080 0523,jan.lyngemark@unisport.com

• kunstgræs fodbold

Unisport Scandinavia er aktiv i Sverige, Danmark, Norge og Finland. Vi sælger og markedsfører sportsgulve, kunstgræs til fodbold, golf og landscaping og har et bredt sortiment af tribunestole og teleskoptribuner til fodboldstadions, skøjtehaller og sportshaller. I vores brede sortiment er der også mange muligheder inden for tennis belægninger samt Padel tennis, både ude og inde til alle slags idrætsanlæg.

Gennem banebrydende og innovativ produktudvikling skaber vi de bedste forudsætninger for sportsfolk på både motions- og eliteplan. Med den sidste nye teknik kan vi leve op til vores kunders individuelle behov og forudsætninger, både sportsligt og økonomisk.

Et samarbejde med Unisport Scandinavia skal være en positiv investering i fremtiden. Spilkvalitet for vores kunder, er vores daglige ledetråd og drivkraft til at være de bedste til alt, hvad vi foretager os i hverdagen.

Sammen med verdens førende leverandører kan vi tilbyde dig som kunde, en totalløsning og de absolut bedste produkter på markedet. Vi er en partner, du kan være tryg ved, fra start til slut.

Unisport Scandinavia er en ”One Stop Shop” hvor vi kan tilbyde alt indenfor Idrætshaller og Fodboldstadions. Takket være et tæt samarbejde med markedets førende leverandører, forbund, sportsudøvere, samt kunder og dem, der udvikler vores produkter, er vi altid med helt fremme i videreudviklingen omkring de seneste nyheder indenfor vores produktkategorier.

Unisport Scandinavia driver en virksomhed, der lægger sportsgulve, kunstgræs, tennisbaner og linjemarkering i idrætshaller. Med stor erfaring og skræddersyede løsninger ønsker vi at være dit naturlige valg af partner med fokus på kvalitet af de opgaver vi skal løse for dig, både indendørs og udendørs.

Mette Würtz Hansen

Pressekontakt Marketingchef, Danmark +45 2074 1500