Unisports fokus er at styrke folkesundheden i de Nordiske lande

Pressemeddelelse   •   Aug 30, 2017 09:19 CEST

Det er aldrig for sent at begynde at træne. En 55-årig, som tidligere har været stillesiddende og som bestemmer sig til at afsætte 35 minutter om dagen til fysisk aktivitet, vinder i gennemsnit fem leveår og bytter otte syge år med otte friske, jf. Det norske Helsedirektorat.

-Vor fokus er nu på at få børn og voksne til at blive mere aktive og styrke folkesundheden i de Nordiske lande, kommenterer Mikko Kilpeläinen, CEO i Unisport.

-Ved at bygge attraktive idræts- og motionsanlæg får vi flere mennesker til at bruge dem, hvilket leder til bedre sundhed i samfundet som helhed. Vor fokus er at vi sammen medvore kunder finder løsninger, som leder til øget aktivitet og motion, siger Mikko Kilpeläinen videre.

-Vore helhedsløsninger giver de bedste forudsætninger for eliteidrætsudøvere og for mennesker, som vil holde sig i form, uanset alder. Sammen kan vi tilbyde vore kunder et komplet produktudbud og omfattende servicekoncept for indendørs- og udendørs sportsgrene, samt tribuner, siger Mikko Kilpeläinen.

Der er nu gået et år siden sammenlægningen af Unisport-Saltex Oy og Kerko Group Oy (Rantzows, LEG, Istech). Alle firmaer vil fra nu af arbejde under varemærket Unisport. Vi har en markedsførende position indenfor idræts- og motionsanlæg i Norden.

CEO Mikko Kilpeläinen kommenterer det nye varemærke:

-Unisport er et perfekt navn til os. Navnet siger noget om branchen, som vi arbejder indenfor, og at alle firmaer i vor koncern nu er forenede. Vor vision er et sundere sammenhold. Vi ønsker at folk er aktive ved at tilbyde dem de bedst mulige idræts- og motionsanlæg.

Unisport-Saltex Oy med datterselskaber er markedsførende indenfor idrætsanlæg i de nordiske lande, og ser tilvækstsudsigter i det nordlige Europa. Vi har en pro forma omsætning på 125 millioner Euro og har 300 ansatte i 8 lande. Hovedkontoret ligger i Helsingfors. Målet er at nå en betydende salgstilvækst og at blive en ledende nordeuropæisk helhedsleverandør, hvis koncept giver de bedste forudsætninger for idrætsudøverne og tilskuerne.

PDF-dokument Word-dokument

Kommentarer (0)