Trinidad & Tobago satser på sportsturisme

På Trinidad & Tobago nyder de for tiden - ligesom resten af Caribien - den vestindiske dominans i T20 cricket-verdensmesterskaberne. Sport har længe haft en stor betydning på Trinidad & Tobago, og inden for de seneste år er sportsturisme blevet et vigtigt satsningsområde på tvillingeøerne.

Foruden fantastiske sportsevents har denne form for turisme vist sig at kunne skabe forretningsmæssig udvikling og nye arbejdspladser og engagere især lokale unge. I 2016 fortsætter arbejdet derfor med at udvikle denne vigtige sektor på Trinidad & Tobago, hvor besøgende kan opleve kombinationen af sportsoplevelser, bæredygtighed og unik natur.

Cricket er en elsket sportsgren på Trinidad & Tobago, og selv internatinale cricketfans, der følger deres hold verden rundt, vil indrømme, at du ikke rigtigt har oplevet cricket, førend det er sket på Trinidad & Tobago. I år afholdes Caribbean Premier League Cricket (CPL T20) på øerne i juli 2016.

Tobago International Cycling Classic regnes som et af de førende sportevents i verden, der tiltrækker både ryttere og besøgende fra hele verden. I 2013 deltog over 300 ryttere fra 25 forskellige lande.

Det store fokus på sport kommer også til udtryk i en række andre events i løbet af året som Trinidad and Tobago Cycling Federation Easter International Grand Prix og Women’s Junior Pan American Hockey Championships.

Et helt nyt tiltag er Tobago International Sea to Sea Marathon, der afholdes for første gang i maj 2016 for 500 løbere, der skal konkurrere i 5 og 10 kilometers løb samt et særligt kyst til kyst-maratonløb.

Se mere om Trinidad & Tobago på www.gotrinidadandtobago.com eller www.facebook.com/islandsoftrinidadandtobago

• Medier, kommunikation

• kultur
  • sport