Ny parkour træningsbane i Solrød

Robust aktivitetsområde, der er oppe i tiden og kræver et minimum af vedligeholdelse. Det lyder som en drøm for kommuner, boligselskaber, planlæggere og arkitekter. Ikke desto mindre bliver det virkelighed i Solrød, når UNOverset åbner søndag den 9. juni. Det er et helt område til parkour og crossgym, der er åbent for alle i kommunen.

Snoren klippes over kl. 13.30

Borgmester Niels Hörup fra Solrød klipper snoren over kl. 13.30, og så går det slag i slag med opvisning. Ikke mindre end to hold professionelle parkourudøvere leverer fornemme opvisninger i, hvor akrobatisk man kan træne på anlægget. Der bliver også opvisning i crossgym – det hele med heftige rytmer som underlægningsmusik.

UNOverset er åbent for alle

Når det ikke er den lokale gymnastikforening eller andre hold, der træner i Unoverset, er anlægget åbent for offentligheden. Navnet er skabt til lejligheden, da det er et univers for de aktive, hvor Uno Koncept har spillet en central rolle for etableringen. Tanken er også, at vi hos Uno vil bruge det som et levende showroom for vores kunder.

UNOverset finder du ved Solrød Skole, Højagervænget 23 i Solrød. Vi håber du finder tid til at lægge vejen forbi og kan hente inspiration til dine egne projekter.

Unoverset er skabt i et tæt samarbejde mellem Solrød Gymnastikforening, Uno Koncept A/S , Team Solrød, Lokale- og Anlægsfonden og Solrød Ungdomsskole.

• Sundhed, sundhedsvæsen, lægemidler

• legeplads