Sæt hele Danmark i bevægelse

For fitnesskonsulent, coach og ernæringsekspert Teresa Heimann hænger sund livsstil og livskvalitet tæt sammen. Nu har hun fået en platform, der kan få flere i bevægelse.

Det er blevet sagt så ofte, at det næsten er blevet en kliché, men der er en sandhed i det: Vi sidder mere og mere foran pc- og tv-skærmen og vi trænger mere end nogensinde til at få kost, motion og sundhed til at balancere i vores hverdag. Står det til Teresa Heimann skal det være både nemt, gratis og let tilgængeligt at prioritere sit velvære.

"I mit arbejde med motivation, træning, ernæring og sundhed vil jeg gerne inspirere til, at man skaber vedvarende forandringer i sin livsstil," forklarer Teresa Heimann. "Det bliver en større og større udfordring, jo ældre man bliver, da voksne er mere forbeholdne end børn. Men nu har jeg fået en helt ny platform for mine budskaber og kan nå ud til mange flere. Det skal udnyttes!"

Teresa Heimann er ansat som konsulent og fitnessekspert hos Uno Koncept i Solrød, hvor man ser ansættelsen som næste trin i en massiv satsning på udendørs fitnessanlæg til brugere i alle aldre. Så i stedet for at fungere som personlig træner og individuel coach kan den aktive Teresa fremover inspirere kommuner, boligforeninger, sundhedscentre og mange flere.

"Der er to grunde til, at jeg har påtaget mig denne opgave. For det første kan jeg som nævnt nå flere mennesker end før og for det andet, lægger vi hos Uno vægt på at tingene bliver brugt! Jeg sidder lige nu og udvikler komplette pakker, hvor vi ikke alene rådgiver og installerer udendørs fitness, men også supplerer med instruktion af brugerne på længere sigt, så anlægget bliver en succes og en langsigtet investering i sundhedsfremme," oplyser Teresa Heimann.

I lande som Kina og Japan har man længe haft tradition for at træne fitness under åben himmel i stedet for at bruge indelukkede fitnesscentre. Teresa Heimann og Uno Koncept er overbeviste om, at det også vil vinde frem herhjemme, fordi det kan tilbyde brugerne gratis og tilgængelig træning, der virker sygdomsforebyggende og befordrende for velværet.

Der findes allerede 86 UNO udendørs fitness anlæg i Danmark og antallet er stigende. ”Danmark vil være nr. 1 med den lykkeligste befolkning i verden og udendørsfitness kan gøre forskellen”, fastslår Teresa Heimann. ”Øget motion giver bedre velvære, overskud samt mindsker stress og andre livsstilssygdomme og dermed er og bliver tilgængeligheden af motion en vigtig faktor fot bedre velvære blandt befolkningen”

Kontakt fitnessekspert  Teresa Heimann for spørgsmål, rådgivning og fremvising af redskaberne
T: +45  21 37 91 49
E: th@uno.dk