De bedste koncerter i april ifølge Soundvenue

De bedste koncerter i april ifølge Soundvenue

Soundvenue har udarbejdet en liste over 20 koncerter, der skal opleves i april. Ni af koncerterne finder sted i VEGA, heriblandt Lee Ranaldo & The Dust, Roskilde Rising og Ulige Numre.

Lee Ranaldo & The Dust
Den tidligere Sonic Youth-guitarist, Lee Ranaldo, indtager torsdag den 3. april Lille VEGA med sit band The Dust og sit seneste album, Last Night on Earth, der handler om undergang og ødelæggelse tilsat støjrock.
Lee Ranaldo & The Dust / 3. april i Lille VEGA – Læs mere og køb billet.

Cults
Cults, der består af det tidligere kærestepar Brian Oblivion og Madeline Follin, skaber en umiskendelig lyd af New York, men sender også tankerne tilbage til en Phil Spector-pigegruppe fra 60’erne. Duoen har udgivet to album, og det seneste handler om bruddet mellem de to.
Cults / 4. april i Store VEGA – Læs mere og køb billet.

Roskilde Rising
Fire Roskilde Rising bands indtager Lille VEGAs scene den 12. april, og det er intet mindre end CommunionsMont OliverBlaue Blume og The Awesome Welles. De fire bands skal alle optræde på Roskilde Festival 2014, og nu har du en unik mulighed for at opleve dem live i VEGA.
Roskilde Rising / 12. april Lille VEGA – Læs mere og køb billet.

Ulige Numre
Det københavnske rockband, Ulige Numre, vender tilbage til VEGA til en lækker dansksproget rockkoncert. Kvartetten brød igennem for lidt over to år siden med singlerne ”København” og ”Navn i Sne” og har desuden vundet P3 Gulds Talentpris.
Ulige Numre / 12. april i Store VEGA – Læs mere og køb billet.

When Saints Go Machine
I 2013 udgav den elektroniske kvartet deres længeventede tredje studiealbum, Infinity Pool, som høstede fine stjerner i både ind-og udland. When Saints Go Machine spillede sidste gang i VEGA i efteråret 2013 til en udsolgt og anmelderrost koncert, og nu vender de tilbage den 19. april.
When Saints Go Machine / 19. april i Store VEGA – Læs mere og køb billet.

WhoMadeWho
WhoMadeWho er aktuelle med albummet Dreams, som fik 6/6 stjerner i Gaffa. Bandet er notorisk berygtet for deres høj-energiske liveoptrædener, hvor en smittende glæde spreder sig ved lyden af de første toner. Oplev WhoMadeWho på VEGAs største scene den 25. april.
WhoMadeWho / 25. april i Store VEGA – Læs mere og køb billet

Få billetter og udsolgte koncerter:
Sun Kil Moon / 1. april i Lille VEGA – Læs mere og køb billet
Mø / 10. + 11. april i Store VEGA – Læs mere og køb billet