The Blue Van-forsanger optræder til 50'er-fest i VEGA

The Blue Van-forsanger optræder til 50'er-fest i VEGA

The Blue Van-forsanger til fest 50'er fest i VEGA
Flere danske, nutidige kunstnere kaster sig over 1950’er-musikken, når VEGAs døre den 8. september bliver slået op med fuld gas på guitarer, kobberblæsere og dansegulv. En af dem er forsanger i The Blue Van, Steffen Westmark.

Der bliver fest i hele huset til årets store 50’er-fest i VEGA. I Store VEGA vil DRs Big Band optræde sammen med blandt andet Ane Trolle og Coco O fra Quadron.

I Lille VEGA bliver det vildt, varmt og fyldt med old-school klassiske hits fremført af The Beatophonics, som i løbet af aftenen får selskab af forskellige danske musikere. Blandt andre Steffen Westmark fra The Blue Van, der muligvis havde været at finde i Lille VEGA, selvom han ikke skulle stå på scnenen:

Jeg havde stærkt overvejet at komme alligevel, så det var helt perfekt, da VEGA spurgte, om jeg ville optræde. Jeg synes, det lyder som et fantastisk koncept, da jeg selv er kæmpe fan af Mad Men, Boardwalk Empire, Magic City osv.. Både den historiske del, men bestemt også moden. Plus – det er sjældent, at nogen har faciliteterne og viljen til at stable en temafest på benene, som jeg synes er interessant,” siger Steffen Westmark.

”Så jeg glæder mig helt vildt til at blive opslugt af illusionen med en old-fashioned i hånden.”

Programmet er den del af den 50’er-fest, som VEGA og Golden Days Festival afholder sammen. Det, der kommer til at foregå i Lille VEGA, bliver en reminder om, hvorfor man i 50’erne talte om at forbyde rock & roll. Her kan man udover Steffen Westmark opleve Keld Heick, Freja Loeb, Josephine Philips m.fl.

Se konferenciers, Emil Thorup, i vores første fest-teaser-video:

1950’er fest i VEGA / 8. september i hele VEGA – Læs mere og køb billet til 50'er festen i VEGA